بازارچه های مرزی نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارند

کرمانشاه- ایرنا- وزیر راه و شهرسازی نقش بازارچه ها و مرزهای رسمی را در ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار بسیار مهم دانست و گفت: باید ظرفیت سازی کنیم تا کسب و کارهای بیشتری در این مرزها ایجاد شود و بیکاری استان کرمانشاه از این طریق مرتفع کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا؛ محمد اسلامی […]

کرمانشاه- ایرنا- وزیر راه و شهرسازی نقش بازارچه ها و مرزهای رسمی را در ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار بسیار مهم دانست و گفت: باید ظرفیت سازی کنیم تا کسب و کارهای بیشتری در این مرزها ایجاد شود و بیکاری استان کرمانشاه از این طریق مرتفع کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ محمد اسلامی عصر سه شنبه در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه در پایانه مرزی خسروی شهرستان قصرشیرین، برگزاری این نشست را حامل ۲ پیام دانست و گفت: یک پیام این است که همه کشور برای ما دارای ارزش و اهمیت است و جلسات مهم تنها در مرکز برگزار نمی شود.
وی با قدردانی از نقش مرزداران غیور در پاسداری از مرزها افزود: برگزاری جلسات در شهرهای مرزی قدردانی از تلاش مرزداران برای تامین امنیت مرزها است.
او به حضور خود در مرز رسمی پرویزخان شهرستان قصرشیرین نیز اشاره کرد و گفت: ترانزیت، صادرات و تبادلات تجاری با همسایه برای ما اهمیت دارد.
وی اظهار داشت: مشکلات و کاستی های بازارچه پرویزخان را از نزدیک مشاهده کردیم و آمادگی داریم که برای ارتقای وضعیت بازارچه های مرزی برنامه ریزی کنیم.
وی تاکید کرد که برای پایداری تبادلات تجاری با همسایگان نیز برنامه ریزی می‌کنیم.
امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی آزاد راه بیستون- کرمانشاه- حمیل و کنارگذر شرقی کرمانشاه به طول ۱۴۱ کیلومتر و با ۶ هزار و ۳۶۳ میلیارد ریال آغاز شد.
در سفر محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به استان کرمانشاه؛ هزار و ۱۸ واحد مسکن مهر، ۱۰ کیلومتر بزرگراه کرمانشاه – کامیاران، ۲/۵ کیلومتر بزرگراه قره بلاغ – سرپل ذهاب، هفت کیلومتر راه اصلی محور جوانرود – ثلاث باباجانی، ۲۵ کیلومتر بهینه سازی و آسفالت راه های روستایی، ۱/۱ کیلومتر راه دسترسی به مسکن مهر شرف آباد و ۲۵۰ متر پیاده راه خیابان حافظ شهرستان صحنه به بهره برداری می رسد.
از دیگر پروژه های راه و شهرسازی که در این سفر افتتاح می شود؛ کتابخانه «بان وره» شهرستان پاوه با زیربنای ۳۰۰ متر مربع، ساختمان انتقال خون شهرستان اسلام آبادغرب با زیربنای ۲۰۰ متر مربع، ساماندهی تپه چقا گاوینه اسلام آباد غرب با زیربنایی ۲۰۰ متر مربع (بافت فرسوده) است.
۸۰۶۶/۳۰۳۳
انتهای پیام/