بایدن به دنبال کسب موافقت کنگره برای کمک ۶۰ میلیارد دلاری به اوکراین

صافی نیوز / جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به دنبال کسب موافقت کنگره این کشور برای اختصاص یک بسته کمکی جدید ۶۰ میلیارد دلاری برای اوکراین است.

به گزارش صافی به نقل از ایرنا، ۶۰ میلیارد دلار از بسته ۱۰۰ میلیارد دلاری ترکیبی کمک‌های نظامی ایالات متحده به اوکراین و مابقی به (رژیم) اسرائیل، تایوان و حفاظت از مرزهای آمریکا اختصاص خواهد یافت.

شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی نیوز به نقل از منابع خود گزارش داد، بایدن قصد دارد از کنگره آمریکا بخواهد با اختصاص ۶۰ میلیارد دلار از این بسته کمکی ۱۰۰ میلیارد دلاری به اوکراین موافقت کند.

به گفته این منابع، این بسته ۱۰۰ میلیارد دلاری هنوز مورد توافق قرار نگرفته است اما بایدن قصد دارد آن را اواخر هفته جاری (میلادی) اعلام کند.

مجله فارین پالیسی پیشتر به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرده بود که انتظار می‌رود دولت بایدن لایحه‌ای را برای ترکیب کمک‌های نظامی به رژیم صهیونیستی، اوکراین و تایوان در اواخر این هفته به کنگره ارائه کند، این لایحه همچنین بودجه حفاظت از مرزهای ایالات متحده را تامین می‌کند.

با این حال، یک قانونگذار آمریکایی که نامش فاش نشده به این مجله گفت که چنین لایحه‌ای ممکن است در مجلس نمایندگان با مشکل مواجه شود زیرا برخی از جمهوری‌خواهان مخالف بسته کمکی ترکیبی هستند.

به نوشته فارین پالیسی، در حالی که حمایت از اسرائیل و حفاظت از مرزها در مجلس نمایندگان آمریکا با مشکلی مواجه نخواهد شد، ایده کمک‌های اضافی به اوکراین در میان برخی از جمهوری‌خواهان کنگره که فکر می‌کنند ایالات متحده پیش از این به اندازه کافی برای اوکراین هزینه کرده است، محبوبیت ندارد.

روزنامه تلگراف انگلیس پیشتر گزارش داد که دولت بایدن رئیس جمهور آمریکا قصد دارد یک بسته کمکی بسیار بزرگ به ارزش ۱۰۰ میلیارد دلار به اوکراین بدهد.

تلگراف نوشت که بایدن در نظر دارد هزینه جنگ اوکراین را تا انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آمریکا تامین و از این طریق بر بن‌بست‌هایی که جمهوریخواهان ایجاد می‌کنند، غلبه کند.

این در حالی است که مقام‌های دولت و کنگره آمریکا اختلافات عمیقی در مورد تامین بودجه دولت فدرال دارند و کنگره درخواست کمک ۲۴ میلیارد دلاری بایدن برای اوکراین را تائید نکرده است.

انتهای پیام/