کاخ سفید:

با اسرائیل درباره عملیات در غزه رایزنی می کنیم

صافی نیوز / کاخ سفید دوشنبه بعد از ظهر از رایزنی با تل آویو در خصوص آخرین تحولات غزه و احتمال درگیری بین رژیم صهیونیستی با نیروهای مقاومت خبر داد.

به گزارش صافی به نقل از فارس، کاخ سفید آمریکا از ادامه رایزنی با مقامات ارشد رژیم صهیونیستی در خصوص آخرین تحولات غزه و احتمال عملیات نظامی این رژیم خبر داد.

به گزارش منابع خبری، کاخ سفید دوشنبه بعد از ظهر به وقت تهران اعلام کرد: «ما در حال ارتباط با اسرائیل در مورد برنامه‌های راهبردی و پیشگیرانه آن قبل از عملیات بزرگ در غزه هستیم.»

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا نیز روز یکشنبه تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کرد.

به گزارش شبکه خبری «المیادین»،‌ این هفتمین گفت‌وگوی تلفنی بایدن و نتانیاهو از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی است رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که این مکالمه در سایه فشار آمریکا بر رژیم صهیونیستی برای تاخیر عملیات زمینی به دلیل موضوع گروگان‌ها صورت گرفته است.

در تحولی دیگر، منابع صهیونیستی خبر دادند که فرآیند تجهیز تسلیحاتی صهیونیستها، با توزیع ۳۰۰ قبضه تفنگ در میان شهرک‌نشینان حاضر در شمال کرانه باختری آغاز شده است.

همزمان به آغاز عملیات«طوفان الاقصی» توسط نیروهای مقاومت فلسطین منابع اسرائیلی خبر دادند که درخواست صدور مجوز حمل سلاح به ۱۰۰ هزار فقره رسیده است. این در حالی است که پیش از این، صهیونیستها سالانه کمتر از ۳۰ هزار درخواست برای صدور مجوز حمل سلاح داشته‌اند.

پیش از این نیز، به بهانه کاهش روند عملیاتهای شهادت‌طلبانه مبارزان فلسطینی، ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، روند صدور مجوز حمل سلاح را تسهیل کرده بود.

بر اساس آمارهای منتشره از سوی مسئولان صهیونیستی، در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۳، ۱۲ هزار مجوز صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، افزایش ۲۸۰ درصدی داشته است.

به دنبال حملات موشکی جنبش حزب الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی، صهیونیستها از بیم تلفات، در حال تخلیه شهرکهای مرزی هستند. منابع اسرائیلی خبر دادند که شهرک‌نشیان صهیونیست در حال تخلیه شهرکهای همجوار لبنان هستند.

انتهای پیام/