بهادری جهرمی:

با افزایش تولید، رشد قیمت‌ مسکن مهار شد

صافی نیوز / سخنگوی دولت با اشاره به اینکه دولت‌ها معمولا به کلنگ‌زنی و افتتاح طرح‌ها علاقه دارند تا طرحی را به نام خود اختصاص دهند ولی این دولت اهل این کار نیست و بنا دارد به مردم خدمت کند، گفت: با توجه به قوت گرفتن فرایند تولید مسکن در حوزه خرید و فروش مسکن با مهار رشد قیمت مواجه شده ایم.

به گزارش صافی به نقل از ایرنا، علی بهادری جهرمی چهارشنبه شب در گفت‌وگویی تلویزیونی گفت: در جلسه روز گذشته شورای پول و اعتبار پیشنهادِ وزارت راه و شهرسازی برای ۲ برابر شدن وام ودیعه مسکن به تصویب رسید و براین اساس وام ودیعه مسکن در عموم نقاط کشور ۲ برابر به بالا شد.

سخنگوی دولت افزود: در تهران این مبلغ به ۲۰۰ میلیون تومان و در مراکز استان‌ها به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافت و در روستاها هم که پیش از این ودیعه مسکن وجود نداشت از این پس می توانند تا سقف ۴۰ میلیون تومان وام ودیعه مسکن دریافت کنند.

بهادری جهرمی ادامه داد: با توجه به قوت گرفتن فرایند تولید مسکن در حوزه خرید و فروش مسکن با مهار رشد قیمت مواجه شده ایم.

وی تاکید کرد: حرکت به سمت اداره مردمی امور آثار خوبی برجا گذاشت و فاصله دولت و مردم را به حداقل رساند و سفرهای استانی، جلسات نخبگانی و دانشگاهی و اخذ نظرات و حضور میدانی در موقعیت‌های خاص، سبب شد مردم میداندار امور شوند.

رکورد خرید تضمینی گندم در دولت سیزدهم شکست

سخنگوی دولت ادامه داد: در دو سال گذشته موفق شدیم رکورد افزایش بیش از دوبرابری خرید گندم را از سوی دولت رقم بزنیم و این به علت میدان‌داری کشاورزان بود که چنین نرخ رشدی رقم خورد.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: با وجود تحریم‌های ظالمانه آمریکا،  سال ۱۴۰۱ در حوزه تجارت خارجی کالای غیرنفتی موفق شدیم این رکورد را به ۱۱۲ میلیارد دلار برسانیم و مردم در این زمینه میدان‌دار بودند، دولت با افزایش تعاملات در دیپلماسی همسایگی معاهداتی را منعقد کرد تا تجارت خارجی تسهیل شود.

وی تاکید کرد: هرگاه مردم‌میدان دار شدند مشکلات برطرف شد و این یکی از اصلی ترین دستاوردهای دولت است.

بهادری جهرمی گفت: دستاورد دیگر دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی است. دشمن پروسه ای به نام به انزوا کشاندن ایران را آغاز کرد. آنها شفاف اعلام کردند که می‌خواهند ایران را در انزوا قرار دهند تا تعاملات خارجی اش محدود و مجبور شود در مسیری که آنها برای ایران مشخص می‌کنند حرکت کند.

سخنگوی دولت افزود: امروز این کلمه برای ما نامأنوس شده است طرحی که ۱۰ سال پیش دشمن امروز دیگر برای مردم مأنوس نیست. در دو سال گذشته رییس جمهور ۲۰ سفر خارجی داشت یا میزبان بسیاری از روسای کشورهای دیگر در ایران بود. تعاملات به ویژه در زمینه دیپلماسی همسایگی گسترش یافته است. روابط ما با کشورهایی که متوقف شده بود در این ۲ سال فعال شد. عضو بریکس و شانگهای به عنوان نهادهای تاثیرگذار جهانی شده ایم که طبیعتاً آثار آن را در تعاملات با سایر کشورها نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: نقشه‌ای که برای کشور کشیده شده بود بی اثر شد و ایران کم کم جایگاه حلقه اتصال مانند میان کشورهای منطقه را پیدا کرده است. مثلا سوآپ گازی ترکمستان به آذربایجان از مسیر ایران می‌گذرد و این همگرایی اقتصادی سه جانبه که ایران هم نقش محوری دارد اثر امنیتی و اقتصادی دارد و هم اثر معیشتی بر زندگی مردم؛ که می‌تواند تا حدودی کمبود گاز در شمال کشور را مدیریت کند.

بهادری جهرمی افزود: قطار روسیه به هند از خاک ایران می‌گذرد که این موضوع هم اثر اقتصادی و هم چند جانبه خارجی دارد. این موارد نشان می‌دهد مردم ایران با ایستادگی خود موفق شدند پیروز میدان‌ها شوند.

تکمیل ۲۰۰ طرح نیمه‌تمام در دولت سیزدهم هدف‌گذاری شده است

وی افزود: برخی اعداد که در بودجه پیش‌بینی می‌شود غیر واقعی است، برای اینکه علاقه داریم طرح‌هایی انجام شود. در بودجه سال گذشته هم منابع غیر واقعی برای مولدسازی پیش‌بینی شد، آمار سال قبل ۲ هزار میلیارد تومان بود و ناگهان در بودجه ۱۴۰۲، بیش از ۱۰۷ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: متاسفانه در بسیاری از موارد بیش برآورد می‌شود، به همین دلیل دولت‌ از مجلس درخواست دارد که ارزیابی کارشناسی دولت مبنای اصلی باشد.

بهادری جهرمی تصریح کرد: در مولد سازی در مرحله اول ارزش‌گذاری و ارزش‌افزایی زمین‌ها اتفاق افتاده است و کم کم به مرحله واگذاری و یا تهاتر برای اجرای طرح‌های نیمه‌تمام اتفاق خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه در دولت ۲۰۰ طرح اولویت‌گذاری شده است که ان شاء الله در این دولت تکمیل خواهد شد، گفت: ۲۵۰۰ طرح نیمه‌تمام در کشور شناسایی شده است و باید تمام شود و در اولویت‌های بعدی قرار دارند.

بهادری جهرمی با بیان اینکه دولت سیزدهم بنای خدمت به مردم دارد و علاقه ای به کلنگ زنی ندارد، گفت: اجرایی کردن کارهای روی زمین‌مانده، نهضت دیگری است که در برنامه‌های دولت قرار دارد.

سخنگوی دولت در تشریح دستاوردهای دولت سیزدهم افزود: طرح‌های نیمه تمام زیادی روی زمین مانده بود که با اختصاص بودجه ۱۰ سال کل کشور به اتمام این طرح های نیمه تمام باز هم امکان‌تکمیل این پروژه ها وجود نداشت.

وی ادامه داد: اجرایی کردن کارهای روی زمین‌مانده، نهضت دیگری است که در برنامه‌های دولت قرار دارد مانند تسهیل صدور مجوزها و آزادسازی سواحل، رتبه بندی معلمان و تعرفه های نظام‌پرستاری که از این قبیل اقدامات محسوب می‌شود.

بهادری جهرمی ادامه داد: دولت بنا دارد کارهایی که بر روی زمین مانده را به اتمام برساند و اجرایی کند و با اولویت بندی این در دست اقدام قرار گرفت.

سخنگوی دولت تاکید کرد: در دور دوم سفرهای استانی، تقریبا سفری نیست که در آن طرحهای نیمه تمام به بهره برداری نرسد؛ مانند آزاد راه اصفهان- شیراز، طرحهای آب‌رسانی غدیر و کلان بیمارستان‌هایی که به افتتاح رسیده است و مردم به خوبی در ذهن دارند که سالیان سال این طرح ها نیمه تمام مانده بود.

دولت اهل کلنگ‌زنی نیست بلکه در پی خدمت به مردم است

بهادری جهرمی افزود: دولت‌ها معمولا علاقه ای به کلنگ زنی دارند تا طرحی را به نام خود اختصاص دهند ولی این دولت اهل این کار نیست و بنا دارد به مردم خدمت کند.  این دولت سعی کرده اولویت‌های خود را با اولویت های ذهنی مردم تطبیق دهد.

انتهای پیام/