امیر سیاری در همایش روز پزشک:

برای مقابله با تهدیدات به نیروی انسانی کارآمد نیاز داریم

صافی نیوز - معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه امروز با تهدیدات متنوعی مواجه هستیم، گفت: برای مقابله با این تهدیدات به نیروی انسانی توانمند و کارآمد نیاز داریم.

به گزارش صافی نیوز،  امیر دریادار حبیب‌الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش در همایش بزرگداشت روز پزشک که صبح امروز(یکشنبه) در دانشگاه علوم پزشکی ارتش برگزار شد، با اشاره به وظیفه خطیر پزشکان در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: جامعه پزشکی کشور در دوران دفاع مقدس تلاش و کوشش فراوانی برای خدمت رسانی به رزمندگان اسلام کردند.

وی با بیان اینکه ارتش ۳ ماموریت عمده، حفاظت از تمامیت ارضی، استقلال و نظام مقدس جمهوری اسلامی را عهده دار است، گفت: دستیابی و موفقیت در این ماموریت ها به سلامت روحی و جسمانی نیروی انسانی بستگی دارد و این وظیفه خطیر بر عهده بهداشت و درمان و شما پزشکان عزیز است.

دریادار سیاری با اشاره به اهمیت جایگاه بهداشت و درمان در سطح ارتش و نیروهای مسلح عنوان کرد: شما باید خود را به دانش روز مسلح کنید و مطابق با روندها پیشرفت نمایید، چراکه در غیراینصورت آسیب پذیر خواهیم شد.

وی با تاکید بر اینکه امروز با تهدیدات متنوعی مواجه هستیم، افزود: برای مقابله با این تهدیدات به نیروی انسانی توانمند و کارآمد نیاز داریم، که از سلامت کامل برخوردار باشند و این در واقع بیانگر اهمیت کار شما در حوزه پیشگیری و درمان و پرداختن به سلامت نیرو است.

معاون هماهنگ کننده ارتش ادامه داد: مسلما هر چه توانمندتر باشیم، بر سطح بازدارندگی مان در منطقه و جهان افزوده می شود. چراکه دشمن توان ما را ارزیابی می کند و براساس آن تصمیم می‌گیرد.

وی در ادامه مولفه‌ها و عناصر برترساز یک ارتش را برشمرد و گفت: نیروی انسانی مهمترین رکن نیروهای مسلح است، لذا نیروی انسانی باید مبتنی بر ارزش‌های حاکم نظام یعنی مومن، متعهد، ولایتمدار، متخصص، شهادت طلب، با بصیرت، باشد تا بتواند در حوزه  توان رزمی موثر واقع شود.

امیر سیاری همچنین جمعیت زیاد را از مولفه های قدرت عنوان کرد و گفت: البته جمعیت هم باید آموزش دیده و توانمند و تربیت یافته باشد. جایگاه بهداشت و درمان ارزشمند است چون سلامت کارکنان مهمترین درجه و اعتبار نیروهای مسلح است.

انتهای خبر/