بزرگ ترین مار پیتون فلوریدا کشف شد!

صافی نیوز / بزرگترین مار پیتون برمه‌ای که تا به حال در فلوریدا دیده شده، توسط محققانی که از مار پیتون دیگری به عنوان طعمه استفاده کرده بودند، از مخفیگاهش در "اورگلیدز" (Everglades) بیرون کشیده شد.

به گزارش صافی، به نقل از لایوساینس، ‌ این مار غول پیکر، ماده بود و تقریباً ۱۸ فوت(۵.۴ متر) طول و ۲۱۵ پوند(۹۷ کیلوگرم) وزن داشت که ۳۰ پوند(۱۳.۶ کیلوگرم) بیشتر از بزرگترین پیتون کشف شده تاکنون در این ایالت است. طول اکثر پیتون‌های برمه‌ای(Python bivittatus) که در فلوریدا یافت می‌شوند بین شش تا ۱۰ فوت(۱.۸ تا ۳ متر) است، اگرچه در زیستگاه‌های بومی آنها در جنوب شرقی آسیا، طول مارها معمولاً به ۱۸ فوت(۵.۴ متر) می‌رسد و بزرگترین آنها می‌تواند به طول ۲۰ فوت(۶ متر) یا بیشتر برسد.

محققان پس از کشتن مار ماده، تحقیقاتی را بر روی آن آغاز کردند. در داخل بدن آن، ۱۲۲ “فولیکول” تخمک یافت شد که به نوبه خود رکورد جدیدی است. این ساختارها که تقریبا کروی شکل هستند پس از لقاح به تخمک بالغ تبدیل می‌شوند. محققان در دستگاه گوارش مار، تکه‌هایی از خز، توده‌های استخوان حل‌شده و تکه‌ای از سُم پیدا کردند که نشان می‌دهد آخرین وعده غذایی مار پیتون یک آهوی دم سفید بالغ بوده است.

انتهای پیام/