بورل از ایران خواست تا مانع تشدید تنش در منطقه شود

صافی نیوز / مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که در تماس تلفنی با وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، جلوگیری از سرایت جنگ غزه به منطقه را به نفع همگان توصیف کرده است

به گزارش صافی به نقل از فارس، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بامداد سه‌شنبه از تماس تلفنی خود با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

بورل درباره این تماس تلفنی گفت: «با امیرعبداللهیان درباره وضعیت نوار غزه صحبت کردم. موضع اتحادیه اروپا در محکومیت تروریسم و حفاظت از غیرنظامیان در همه حال روشن است».

وی همچنین افزود: «جلوگیری سرایت [جنگ] به منطقه، به نفع همگان است. از ایران خواستم تا از نفوذ خود برای جلوگیری از تشدید تنش در منطقه استفاده کند».

پیش از این، وزیر امور خارجه با بیان اینکه گسترش جنگ در حوزه مقاومت به تنهایی صحنه‌ای را ایجاد خواهد کرد که نتیجه‌اش تغییر نقشه جغرافیایی رژیم صهیونیستی است،‌ گفت: هرگونه اقدام پیشدستانه در ساعت‌های پیش رو متصور است.

بعد از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت حماس علیه رژیم تروریست صهیونیستی در روز شنبه که منجر به هلاکت حداقل ۱۸۰۰ صهیونیست و زخمی شدن ۳۵۰۰ نفر از آنها شد، کابینه رژیم اشغالگر قدس دستور آغاز حملات گسترده به نوار غزه را صادر کرد.

«یوآو گالانت» وزیر جنگ تل‌آویو با دستور اعمال محاصره همه‌جانبه علیه نوار غزه، ورود هرگونه غذا، دارو، سوخت، برق و حتی آب به این منطقه را ممنوع کرد.

وزارت بهداشت فلسطین عصر دوشنبه اعلام کرد که تعداد قربانیان تجاوزات همه‌جانبه رژیم صهیونیستی به مردم در نوار غزه و کرانه باختری به ۲۸۰۰ شهید و ۱۰۸۵۹ مجروح رسیده است.

انتهای پیام/