تبلیغات انتخابات مجلس خبرگان آغاز شد

صافی نیوز / تبلیغات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از امروز آغاز شد و به مدت ۱۵ روز ادامه دارد.

به گزارش صافی به نقل از ایرنا، تبلیغات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از امروز(چهارشنبه) آغاز شد و به مدت ۱۵ روز ادامه دارد. پرونده ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری با نام‌نویسی حدود ۵۰۰ نفر بسته شد و پس از بحث و بررسی در شورای نگهبان، ۱۴۴ نفر ردای کاندیداتوری را برتن کرده‌اند و از امروز( ۲۵ بهمن ماه) به تشریح برنامه‌ها و دیدگاه‌های خود خواهند پرداخت.

ستاد انتخابات کشور شب گدشته نیز اسامی داوطلبان ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را اعلام کرد. مجلس خبرگان رهبری ۸۸ کرسی دارد که از این تعداد ۱۶ کرسی به استان تهران اختصاص دارد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند برگزار می‌شود.

به‌رغم هیاهویی که با شبهه‌ «غیررقابتی» بودن انتخابات مجلس خبرگان رهبری در برخی حوزه‌ها در فضای رسانه‌ای و سیاسی کشور به راه افتاد، انتشار فهرست کامل اسامی نامزدها همزمان با آغاز رسمی تبلیغات این انتخابات، نشان داد این جوسازی‌ها و شبهه پراکنی‌های تا چه اندازه بی‌اساس است.

نگاهی اجمالی به لیست نامزدهای این انتخابات به روشنی آشکار می‌کند که نه‌تنها انتخابات خبرگان در همه حوزه‌ها رقابتی است، بلکه در بعضی حوزه‌ها رقابت جدی است و کاندیداها برای راهیابی به مجلس خبرگان رهبری در برخی استان‌ها راه دشواری در پیش دارند تا آن‌جا که رقابت در آن‌ها سنگین و ۵۰ درصدی است. یعنی در آن حوزه‌ها تعداد کاندیدا دو برابر کرسی نمایندگان آن حوزه در مجلس خبرگان رهبری است؛ استان‌هایی نظیر سمنان، زنجان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کهکیلویه و بوشهر از این جمله‌اند.

در سایر استان‌ها نیز رقابت برای هر کرسی مجلس خبرگان بین نامزدهای این انتخابات وجود دارد.

انتهای پیام/