امیرعبداللهیان:

تجاوز به غزه متوقف نشود، احتمال گسترش جبهه ها بیشتر می شود

صافی نیوز / وزیر خارجه ایران نسبت به گسترش جبهه‌های درگیری در صورت عدم متوقف‌شدن‌ تجاوزهای نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه هشدار داد.

به گزارش صافی به نقل از ایسنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) در گفت‌وگو با شبکه الجزیره تاکید کرد که اگر توقف تجاوزها به نوار غزه انجام نشود، گسترش جبهه‌های جنگ بعید نخواهد بود و احتمال این امر هر لحظه بیشتر می‌شود.

امیرعبداللهیان همچنین گفت: به رژیم صهیونیستی از طریق حامیانش اعلام کردیم که اگر جنایت‌هایش در غزه متوقف نشود، فردا دیر خواهد بود.
او گفت: امیدواریم که تلاش‌های سیاسی مانع گسترش دایره جنگ شود در غیر این صورت هیچ‌کس نمی‌داند که در ساعت آتی چه اتفاقی رخ خواهد داد.

دیپلمات ارشد ایران همچنین هشدار داد: ایران نمی‌تواند نسبت به این وضع تماشاچی باشد.

وزیر خارجه ایران درباره دیدار و رایزنی با دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز گفت: در جریان دیدارم با «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان مطلع شدم که تمام سناریوها مطرح است.

او خاطرنشان کرد که اگر آمریکا و رژیم صهیونیستی این سیاست‌ها را متوقف نکنند، دایره جنگ را متوقف نخواهد شد و اگر دایره جنگ گسترش یابد آمریکا نیز خسارت‌های سنگینی متحمل خواهد شد.

امیرعبداللهیان افزود: تداوم تجاوزها و نبود راه‌حل سیاسی به مثابه ریختن هیزم روی آتش است و باعث می‌شود که امور از کنترل خارج شود.

وزیر امور خارجه ایران همچنین با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه تاکید کرد که منطقه و طرف‌های فعال در آن تماشاچی نخواهند ماند.

حملات رژیم صهیونیستی به مردم غزه در سایه زمزمه‌ها مبنی بر آغاز عملیات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه وارد نهمین روز خود شده و طبق تازه‌ترین خبرها، تعداد شهدای فلسطینی به ۲۳۲۹ نفر و تعداد زخمی‌ها به ۹۰۲۴ نفر رسیده که اکثرشان کودکان و زنان هستند.

انتهای پیام/