سرپرست شهرداری مراغه:

تجهیزات آتش نشانی مراغه برای ساختمان های بالای سه طبقه پاسخگو نیست

صافی نیوز / سرپرست شهرداری مراغه با بیان اینکه آتش‌نشانان به رغم کمبود امکانات با عشق خدمت می‌کنند، گفت: تجهیزات آتش‌نشانی این شهرستان برای ساختمان‌های بالای سه طبقه پاسخگو نیست و تامین امکانات مهار آتش در ارتفاع جزو نیازهای اساسی است.

به گزارش صافی،«شهرام مروتی» روز شنبه در آیین گرامیداشت روز آتش‌نشانی افزود: اگر ساختمان‌های بلندمرتبه این شهرستان سیستم اطفای حریق نداشته باشد، آتش‌سوزی احتمالی در طبقات بالای آن امکان‌پذیر نخواهد بود و بر همین اساس شهرداری نیز مصمم است تا نسبت به تامین اعتبار و خرید تجهیزات اطفای حریق در ارتفاع اقدام کند.

وی با بیان اینکه طی نیمه نخست سال جاری پنج میلیارد تومان برای خرید تجهیزات ایستگاه شماره ۳ و یک دستگاه خودرو اطفای حریق هزینه شد، بیان کرد: طی این مدت ۳۵۰ عملیات امداد و نجات و اطفای حریق در سطح شهرستان انجام شد که همین آمار اهمیت خرید تجهیزات را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه تشک نجات نیز از دیگر نیازهای آتش‌نشانی شهرستان به شمار می‌رود، ادامه داد: اگر حدود ۴۰ شیر نجات شهری در سطح شهر نصب شود، کیفیت خدمت‌رسانی و شاخص اطفای حریق ارتقا می‌یابد.

تاکید فرماندار بر آموزش و فرهنگ‌سازی

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار مراغه نیز آموزش توصیه‌های ایمنی و فرهنگ‌سازی با هدف پیشگیری از وقوع حوادث را مورد تاکید قرار داد و افزود: در کنار آموزش باید به افرادی که توصیه‌های ایمنی را رعایت نمی‌کنند، تذکر جدی صادر شود.

«داود اسدیان» با تاکید بر اینکه شهرداری و دولت باید برای تامین تجهیزات اطفای حریق در ارتفاع همکاری کنند، افزود: بهره‌گیری از تکنولوژی روز نیز باید به کار گرفته شود و برای نمونه استفاده از پهباد برای مهار آتش‌سوزی در ساختمان‌های بلندمرتبه می‌تواند یکی از همین گزینه‌ها باشد.

تجهیزات به اندازه شهر توسعه نیافته است/ همه آتش‌نشانان بسیجی هستند

فرمانده سپاه ناحیه مراغه با بیان اینکه همه آتش‌نشانان کشور بسیجی هستند، بیان کرد: تلاقی آخرین روز از هفته دفاع مقدس با روز آتش‌نشانی یادآور شهادت ۱۸ آتش‌نشان در پالایشگاه آبادان است و آتش‌نشانان کشور با روحیه بسیجی راه این شهدا را ادامه داده‌اند.

یحیی حیدری برخی از خصوصیت‌های اخلاقی آتش‌نشانان را برشمرد و گفت: شکیبایی، ایثار و گذشت، فداکاری، صداقت و قابل اعتماد بودن از جمله ویژگی‌های آتش‌نشانان به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: کار جهادی آتش‌نشانان مصداق عمل به قرآن است و آنان نه تنها از جان افراد حادثه‌دیده بلکه ار مال آنان نیز صیانت می‌کنند.

تجهیزات به اندازه شهر توسعه نیافته است

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مراغه نیز به توسعه روزافزون شهری و جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفری آن اشاره و بیان کرد: امکانات و تجهیزات اطفای حریق به اندازه شهر توسعه نیافته است.

«ناصر رحمتی» در حال که به یکباره آژیر در ایستگاه آتش‌نشانی مراغه به صدا درآمد و سه نفر از آتش‌نشان به محل حادثه اعزام شدند، افزود: آتش‌نشانان نه تنها از مال و جان مردم صیانت می‌کنند، بلکه در برخی از موارد از بار روانی افراد حادثه‌دیده هم می‌کاهند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه ایستگاه آتش‌نشانی شماره ۳ مراغه با هدف حضور به موقع آتش‌نشانان در محل حادثه ایجاد شد، افزود: نصب شیرهای آتش‌نشانی در سطح شهر نیز از دیگر الزاماتی است که شاخص‌های اطفای حریق شهرستان را ارتقا می‌دهد.

هفتم مهر به عنوان روز آتش‌نشانی و ایمنی، یادآور حماسه‌آفرینی آتش‌نشانان قهرمانی است که هنگام عملیات مهار آتش در پالایشگاه آبادان، در بمباران هواپیماهای متجاوز بعثی به شهادت رسیدند؛ در این حادثه که هفتم مهرماه سال ۱۳۵۹ به وقوع پیوست، تعداد ۱۸ آتش‌نشان آبادانی به خیل شهدا پیوستند.

در بخش نهایی از آیین گرامیداشت روز آتش‌نشانی نیز مانور مهار آتش توسط آتش‌نشانان مراغه اجرا، و برخی از توصیه‌های ایمنی به دانش‌آموزان حاضر در این مانور منتقل شد و همچنین از آتش‌نشانان مراغه تجلیل شد.

انتهای پیام/