تجهیز فضاهای اداری وزارت ارتباطات برای کسب و کارهای نوپا

تهران- ایرنا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به برنامه تجهیز فضاهای اداری وزارت ارتباطات برای استفاده استارتاپ ها، گفت: فردا در مشهد اولین پارک فناوری توسعه اقتصاد دیجیتال با ظرفیت ۱۲۰ شرکت برای شرکت های توسعه کسب و کار استان خراسان رونمایی می شود. به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، محمدجواد آذری جهرمی روز […]

تهران- ایرنا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به برنامه تجهیز فضاهای اداری وزارت ارتباطات برای استفاده استارتاپ ها، گفت: فردا در مشهد اولین پارک فناوری توسعه اقتصاد دیجیتال با ظرفیت ۱۲۰ شرکت برای شرکت های توسعه کسب و کار استان خراسان رونمایی می شود.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، محمدجواد آذری جهرمی روز یکشنبه در مراسم بزرگداشت سالروز فناوری فضایی در جمع خبرنگاران افزود: در تهران هم این ظرفیت برای ۱۵۰ شرکت ایجاد شده است.
وی ادامه داد: پروژه های ما در تبریز، اصفهان، اهواز، شیراز و قزوین در حال پیگیری است و به زودی از ظرفیت تمام فضاهایی که داریم استفاده می کنیم. فاز بعدی ما در ۲۷ اردیبهشت سال بعد و در روز جهانی مخابرات اجرایی می شود. فاز بعد از آن نیز در هفته دولت خواهد بود و تلاش می کنیم تا آن زمان به سطح پوشش کاملی در کشور برسیم؛ این هدف گذاری ماست.
جهرمی در خصوص سازوکار تعیین شده برای بهره مندی استارتاپ ها از فضاهای مورد نظر، توضیح داد: برای این دو پارک که کار آنها پیش رفته و برای استفاده کسب و کارها تجهیز کرده ایم، فراخوان داده می شود. این مجموعه ها، هیات امنا و هیات پذیرش دارند و مطابق با آیین نامه پارک های فناوری اداره می شوند. استانداردی که برای این پارک ها در نظر گرفته شده است تا با پارک های فناوری دیگر تمایز داشته باشد، این است که شرکت های با درآمد حدود۵۰۰ میلیون در ماه پذیرش می شوند.
به گفته وزیر ارتباطات، استارتاپ ها باید طی دو سال با حمایت ها و مساعدت هایی که انجام می شود، به درآمدهای ۵میلیارد تومانی برسند و پارک را ترک کنند. این شرکت ها برای مدتی از پرداخت مالیات معاف هستند، مقررات ویژه ای به لحاظ بیمه ای دارند، هیات داوری دارد و تمام این فرآیندها به صورت شفاف اطلاع رسانی خواهد شد.
او افزود: این یک فضای دائمی نیست که در اختیار همه باشد، بلکه محلی است برای توانمندسازی افراد خلاق در کسب و کار. فردا سایت فراخوان رونمایی می شود و تمام شرکت هایی که شرایط مورد نظر را داشته باشند می توانند در این فراخوان شرکت کنند. ما خیلی از این فضاها در دولت داریم و فضای آماده سازی و تجهیز آن ها به شدت کم است.
وی در پایان اشاره کرد: ما فضاهای مناسبی در وزارت ارتباطات داشتیم که از آن استفاده نمی شد. مانند پست که یک زمان نیاز به فضای زیادی داشت اما در حال حاضر با توسعه فناوری های روز، نیاز اندکی به فضای فیزیکی دارد. در حال تجهیز این فضاها هستیم؛ با توجه به این که محیط کسب و کار و فضای کسب و کار، یک مانع بزرگ برای جوانان است، باید از این فضاهای خالی به بهترین شکل ممکن استفاده کرد. کاری که در حال انجام است و می تواند انقلابی در حوزه کسب و کار ایجاد کند.
وزیر ارتباطات دیروز-شنبه- نیز در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «شاید پول نباشه، اما خلاقیت که هست. فضاهای اداری خوبی که داشتیم رو تجهیز کردیم تا در اختیار شرکت های نوپا بگذاریم. ظرف همین دوماه برای ۱۲۰شرکت در مشهد و ۱۵۰ شرکت در تهران جا آماده کردیم. تو سایر استان ها هم با جدیت مشغولیم.جوان ها خودشون بلدن #شغل ایجاد کنند، گیر ندیم بهشون مابقی حله».
علمی*م.ش*۲۰۱۷
انتهای پیام/