تعداد شهدای غزه به 18608 نفر رسید

صافی نیوز / وزارت بهداشت دولت حماس در غزه امروز (۲۲ آذر) در شصت هشتمین روز جنگ در غزه، تعداد شهدا را ۱۸۶۰۸ نفر اعلام کرد؛ طبق این اطلاعیه تعداد زخمی‌ها نیز ۵۰۵۹۴ نفر هستند.

به گزارش صافی به نقل از فارس، «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه، همچنین خبر داد که اشغالگران اسرائیلی طی ساعات گذشته دست به ۱۶ جنایت جدید در مناطق مختلف غزه زده‌اند که این حملات ۱۹۶ شهید و ۴۹۹ زمی در پی داشته است، هنوز تعداد زیادی از قربانیان زیر آوار مانده‌اند.

به گفته این مقام بهداشتی غزه، نظامیان اشغالگر اسرائیلی دکتر «احمد الکحلوت» مدیر بیمارستان «کمال عدون» را به همراه تعداد دیگری از کادر پزشکی بازداشت کرده و تحت بازجویی و شکنجه قرار داده‌اند. او گفت زمانی که نظامیان اسرائیلی آن‌ها را آزاد کردند به سوبشان تیراندازی کرده و پنج نفر از آن‌ها را زخمی کردند.

اشرف القدره افزود: «رژیم اشغالگر اسرائیل همچنان در حال تشدید محاصره و هدف قرار دادن بیمارستان العوده، محرومیت از آب، غذا و برق و جلوگیری از رسیدن مجروحان و بیماران به آن است و می‌ترسیم که بعد از بیمارستان کمال عدوان به آن‌جا نیز هجوم ببرد».

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت غزه، از ابتدای آغاز جنگ تاکنون ۳۰۰ کادر پزشکی شهید و ۱۰۲ آمبولانس نیز هدف قرار گرفته‌اند.
ادامه حملات ویرانگر اسرائیل به غزه در حالی است که امروز یک منبع مطلع به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت که آمریکا از ۷ اکتبر تاکنون حدود سه هزار موشک JDAMS برای اسرائیل ارسال کرده است.

ارزیابی‌های جدید سازمان ملل نشان می‌دهد که از زمان آغاز درگیری در تاریخ ۷ اکتبر در غزه، نزدیک به ۴۰۰ هزار ساختمان که اغلب جزو مناطق مسکونی فلسطینی‌ها بوده آسیب دیده و نیاز به تعمیرات اساسی دارند.

به گزارش «میدل ایست مانیتور» طبق بررسی‌های صورت گرفته حدود ۱۸ درصد از تمام سازه‌هایی که پیش از درگیری در غزه قابل استفاده بوده‌اند، اکنون تحت تاثیر حملات گسترده رژیم صهیونیستی تخریب شده و ساکنان این ساختمان‌ها نیز بی‌هیچ سرپناهی آواره شده‌اند.

طبق برآوردهای انجام گرفته تحت تاثیر حملات زمینی و بمباران‌های مکرر هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی حدود ۱.۹ میلیون نفر که معادل ۸۵ درصد از جمعیت مردم غزه می شوند، خانه های خود را ترک کرده‌اند و به دنبال سرپناهی امن می‌گردند.

بدترین مناطق آسیب دیده متعلق به مناطق شمالی غزه است که مجموع ۲۹ هزار و ۷۳۲ ساختمان از ۳۷ هزار و ۳۷۹ ساختمان تخریب شده در کل غزه مربوط به این قسمت می‌شود.

انتهای پیام/