وزیر بهداشت:

تعرفه خدمات روانشناسی تحت پوشش بیمه قرار گرفت

صافی نیوز / وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پوشش بیمه ای تعرفه خدمات روانشناسی در کشور خبر داد و گفت: تعرفه خدمات روانشناسی اکنون وارد سامانه های بیمه شده و بزودی سه خدمت درمان طب ایرانی در شورای عالی بیمه به تصویب می‌رسد.

به گزارش صافی به نقل از ایرنا، بهرام عین اللهی روز دوشنبه در مراسم روز ملی بیمه همگانی که در مرکز همایش‌های رازی برگزار شد، افزود: بیمه ها در اجرای طرح دارویار به ما کمک زیادی کردند و از سازمان بیمه سلامت می خواهیم با مساعدت هیات دولت، بیمه رایگان کودکان زیر هفت سال در مراکز درمانی دولتی سریعتر تحقق یابد زیرا این یک فعالیت ویژه است و بهره وری بالایی دارد.

عین اللهی ادامه داد: امروزه قوی ترین حوزه سلامت منطقه مربوط به ایران است، و بزودی بیمه همگانی همه افراد جامعه اتفاق می افتد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ۷۵ درصد کمک توسط خیران در حوزه سلامت رشد داشته و اکنون ۲۱ هزار خیر سلامت شناسایی شده است، گفت: حدود ۱۸ هزار خانه بهداشت در کشور وجود دارد و یک شبکه مراقبتی خوب در سلامت بسیار موثر است که امیدواریم بیمه ها درمان محور نباشد بلکه در جهت پیشگیری سوق داده شوند.

وی تصریح کرد: در بسیاری از مناطق کشور، خدمات درمانی ارائه و در حوزه خدمات سلامت توسعه های کمی و کیفی انجام می شود، ضرورت دارد نقش اساتید بصورت آمایشی در پیشگیری از بیماری‌ها پورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: امروز پیشرفته ترین مراکز درمانی را در کشور داریم و به دنبال پیشرفت سلامت در نظام نوین تمدن اسلامی هستیم.

وزیر بهداشت با اشاره به افزایش پوشش بیمه ای در دولت سیزدهم اظهار داشت: در برخی از کشورهای کیفیت مهم نیست و کمیت برایشان مورد توجه است، در حالی که مردم ما انتظار دادند بهترین درمان را داشته باشند و بیمه ها باید شرایط مطلوبی را در این زمینه فراهم کنند.

عین اللهی با تاکید بر اینکه پرداخت مطالبات از سوی بیمه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، افزود: استفاده از خدمات الکترونیک مهم است و باید اطلاعاتمان به عنوان وزارت بهداشت در تمامی مناطق به روز باشد.

وزیر بهداشت گفت: امروزه دسترسی به خدمات الکترونیک به بیش از ۹۰ درصد افزلیش یافته و سعی داربم با برقراری عدالت در ارائه خدمات سلامت به تعالی برسیم.

وی، افتتاح ۲ هزار مراکز بهداشتی، ایجاد ۴۷ مدکز درمان ناباروری در کشور و بیش از هزار تخت بیمارستانی را از اعم اقدامات انجام شده در ۲ سال اخیر برشمرد و افزود: در ۲ سال اخیر مجلس و قوه قضاییه با دولت هماهنگ بودند و قوه قضاییه ، باعث شد اتفاقات خوبی در کشور رقم خورد.به گفته وی، اجرای برنامه پزشکی خانواده مهمتربن اولویت کاری ما است و اکنون این طرح در ۹۳ شهر در حال اجراست و افرادی که از طریق این سیستم در مراکز درمانی بستری شوند، ۹۵ درصد هزینه ها برای آنها رایگان است.

وزیر بهداشت در مورد حملات صهیونیست ها به غزه نیز گفت: فجایعی که صهیونیست ها در غزه اجرا می کنند و مخالف همه قوانین حقوق بشری و معاهده های بین المللی هستند نابخشودنی است و در هیچ جای دنیا نیست که بیمارستانی وحشیانه حمله بشه و سلامت مردم به خطر بیافتد.

عین اللهی افزود: تلاش کردم با وزیر بهداشت مصر صحبت کنم که گذرگاه رفح باز شود ولی حاضر به صحبت نشد؛ حتی ایجاد بیمارستان صحرایی هم عملی نشد.

وی تاکید کرد: سازمان های بین المللی مدافع حقوق بشر نیستند و این جنایت تاریخ برای جامعه پزشکی و پرستاری ایران قابل تحمل نیست.

انتهای پیام/