تلاش کابینه نتانیاهو جهت نقض استقلال کانون وکلای رژیم صهیونیستی اسرائیل و تبدیل آن به نهادی تحت نظر دادگستری

صافی نیوز/ پارلمان رژیم اسرائیل لایحه‌ای را در به تصویب رساند که بنابر آن، اختیارات کانون وکلای اسرائیل از آن سلب شده و به یک شورای وکالتی انتصابی از سوی کابینه حاکم واگذار خواهد شد.

به گزارش صافی، رئیس کانون وکلای رژیم اسرائیل به کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل درباره سلب اختیارات و نقض استقلال وکلای این کانون در دستگاه قضائی هشدار داد!

اقدام کابینه حاکم اسرائیل در فلسطین اشغالی برای گرفتن اختیارات کانون وکلای اسرائیل پس از آن اتفاق افتاد که وکلای دادگستری «آمیت بچر» از مخالفان سرسخت «لایحه تغییرات قضائی» را به ریاست این کانون برگزیدند، لذا با لایحه مزبور اختیارات «کانون وکلا» محدود و اختیارات آین نهاد به یک شورای وکلا که رئیس آن را وزیر دادگستری تعیین می کند، محول می شود.

بچر به عنوان رئیس جدید کانون وکلا در اسرائیل با غیردموکراتیک خواندن اقدام کابینه حاکم، هشدار داد که در صورت سلب اختیارات این کانون، آنها دستگاه قضائی اسرائیل را به تعطیلی خواهند کشاند.

بچر هفته قبل با اختلاف فاحش و کسب هفتاد و دو درصد آرا، «افی نیو» نماینده کابینه نتانیاهو را در انتخابات کانون وکلای اسرائیل شکست داد.

دو نفر از کمیته ۹ نفره گزینش قضات دیوان عالی اسرائیل توسط کانون وکلای اسرائیل انتخاب می شوند که این موضوع کار را برای تسلط کابینه حاکم بر دستگاه قضائی اسرائیل  سخت می‌کرد.

وکلای دادگستری مخالف نتانیاهو پیش از این توانسته بودند وکیل کارین الحرار را به نمایندگی از خود در این کمیته نه نفره جای دهند.

روسای گروه‌های مخالف اسرائیل، هدف لایحه تغییرات قضایی کابینه نتانیاهو را تضعیف دستگاه قضایی و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند و معتقدند که این اقدامات کابینه، اسرائیل را به سمت درگیری و جنگ داخلی و فروپاشی تدریجی سوق خواهد داد.

با روی کار آمدن کابینه راست‌گرای نتانیاهو، گسست در درون اسرائیلی ها و سران سیاسی و نظامی آنها در سرزمین‌های اشغالی تشدید شده است؛ به طوری که بسیاری از کارشناسان درباره وقوع جنگ داخلی و فروپاشی درونی اسرائیل هشدار داده‌اند.

انتهای پیام/