ثروت بهتر است یا علم؟

صافی نیوز / علم و ثروت پاسخی برای زندگی امروز، که معنای کلمات باید در تمام اذهان یکسان باشد.

سیدعمران طباطبایی – تخصیص دانش و ثروت دو دیدگاه کلی در مورد علم، پاسخ مدرن به یک سوال قدیمی است که اگر می‌ خواهید دانش و ثروت داشته باشید.

به محض اینکه این سوال مطرح می شود که آیا علم یا ثروت بهتر است، به این معنی است که ما در مورد دو موضوع خوب صحبت می ‌کنیم و تنها سوال این است که آیا اولی بهتر است یا دومی یعنی یکی از آن‌ ها برتری دارد نسبت به دیگری.

بنابراین ما در مورد یک موضوع خوب و یک موضوع بد صحبت نمی ‌کنیم یا در مورد دو موضوع بد صحبت نمی‌ کنیم.

بنابراین همه از شرق تا غرب جهان باید بدانند که دانش و ثروت هم خوب است.

در این دنیا به ندرت افرادی وجود دارند که فکر می ‌کنند علم بد است اما افراد زیادی هستند که فکر می‌ کنند ثروت بد است.

در اینجا به آن‌ ها می‌ گوییم که این سوال که در حضور اندیشمندان مطرح شد اثباتی است بر این که هم ثروت و هم علم خوب هستند زیرا اندیشمندان نگفتند که این مساله بر مبنای یک فرضیه غلط است.

هم علم و هم ثروت خوب است و ما می خواهیم ببینیم کدام یک بهتر از دیگری است و می‌ خواهیم پاسخی بدهیم که برای زندگی امروز مناسب است.

همه می ‌دانیم که ثروت به معنی پول است.

در اینجا معنای ثروت پول، دارایی، اتومبیل و غیره است.

بنابراین ذهن ما در مورد ثروت نباید به چیزهای معنوی برود که معنی پرسش نامه نیست.

اما اختلاف با علم شروع می ‌شود.

ما می ‌پرسیم که آیا پرونده یا متنی در کانال شبکه‌ های اجتماعی وجود دارد که هوش انسانی را افزایش می ‌دهد آیا آن را علم می‌ دانید? بله علم است.

بنابراین علم در اندیشه مردم وجود دارد اما آگاهی و دانش هست.

اما برای اینکه تعریف ما تعریفی باشد که همه جا در دنیا قابل ‌استفاده باشد علم را به عنوان مردم تعریف می‌ کنیم.

هر دانش و آگاهی که وارد ذهن انسان می ‌شود، چه به شکل یک کتاب باشد یا یک فایل صوتی یا تصویری، چه به صورت شخصی و چه مجازی، این که توسط یک مرد یا یک زن به کسی داده شود، چه جوان آن را به یک فرد یاد بدهد و چه بزرگتر، چه معلم از نظر علمی برتر باشد و چه پایین ‌تر، مردم همه این موارد علم را می ‌خوانند.

وقتی از مردم می‌ خواهیم ثروت را برای چه می ‌خواهند همه می ‌دانند که برای چه می‌ خواهند.

یه نفر میخواد یک ماشین بخره، یه نفر میخواد زمین بخره، یه نفر میخواد یک رستوران باز کنه و به طور خلاصه همه می ‌دانند برای چه پول می ‌خواهند.

به طور کلی آن‌ ها می‌ خواهند که پول سطح رفاه و آسایش آنها را افزایش دهد و از لذت ‌ها و مواهب دنیا سود بیشتری ببرند.

اما هنگامی که شما همین سوال را در مورد علم می ‌کنید می ‌بینید که نظرات بسیار پراکنده هستند و بسیاری از آن‌ ها نمی ‌دانند برای چه چیزی علم می‌ خواهند.

در تحقیقی که به وسیله دانشمندان در سراسر جهان انجام شده و آن ‌ها از مردم سوال کردند که چرا علم را دنبال می ‌کنید، بیش از ۵۸ % پاسخ دادند که ما تاکنون به این سوال فکر درستی نکرده ایم اما والدین ما، ما را به مدرسه فرستادند.

دو دیدگاه کلی در مورد علم وجود دارد که مردم درباره علم دارند:

طبقه اول آن‌ هایی هستند که دارای کرامت ذاتی برای علم هستند یعنی می‌ گویند که علم به خودی خود شریف و با ارزش است، چه مورد استفاده قرار گیرد و چه نگیرد.

و دسته دوم که معتقدند علم اگر مفید باشد شریف است و علم را مقصد یا هدف نمی‌ دانند.

اگر علم به آن ‌ها کمک کند تا به اهداف دیگر خود دست یابند، علم را خوب می‌ دانند اما اگر به آن‌ ها کمک نکند، علم را بی ‌فایده می ‌دانند.

امروزه می ‌بینیم که وقتی این سوال مطرح می‌ شود بسیاری از مردم می ‌گویند ثروت، در حالی که در گذشته بیشتر آن ‌ها می‌ گفتند علم.

ممکن است فکر کنید که مردم در طول زمان تغییر کرده ‌اند اما طبیعت انسان در طول زمان تغییر نکرده است.

مردم صد سال پیش مانند مردم امروز از نظر ماهیت همان هستند که خداوند آن‌ ها را خلق کرده‌ است و در کره زمین همه آن‌ ها یکسان خلق شده ‌اند.

بر اساس تحقیقات محققان، تنها ۷ درصد از مردم جهان احترام ذاتی به علم دارند.

چون علم در این دوره و زمان، تاثیر زیادی بر دستیابی به اهداف خود ندارد لذا ثروت را هدف بهتری می ‌دانند در نتیجه به این نتیجه می ‌رسند که ثروت بهتر از علم است.

اما اصل اساسی این است که فرد با کسب مهارت و قدرت ثروتمند می ‌شود.

پس برو دنبال علم.

اما نه همه نوع علمی.

علمی که ثروت شما را افزایش می‌ دهد.

باید افراد راه بدست آوردن پول از طریق علم را بدانند.

بدون علم نمی‌ توان پول را در مسیر درست بدست آورد.

ما بر این باور هستیم که خداوند برای هر شغل، یک اندازه ثروت تعیین نکرده ‌است. هر کس بیشتر تلاش کند قطعاً موفقتر هست.

چون می ‌دانیم که تجارت دارای آداب، اصول و قوانین است لذا باید آن را یاد بگیریم تا بتوانیم غنی ‌تر شویم.

دانش و پول هر دو حیاتی ‌ترین موضوع زندگی انسان هستند. دانش قدرت است اما وقتی پول بیشتری ازش بدست می ‌آید.

دانش، پولی است که ذهن را غنی می‌ کند و ثروت بازتاب ملموس آن است. در یادگیری سرمایه ‌گذاری کنید زیرا کلیدی است که درها را به رونق و موفقیت باز می ‌کند که برای بسیاری از آن‌ ها به عنوان ثروت شناخته می ‌شود.

علم خوب، ثروت است. بدون تحصیلات و علم، مردم در هر بخش به شکست خواهند رسید چون هیچ سقفی از علم وجود ندارد.

علم یاد می دهد که بتواند مردم را به پول برساند و در واقع علم، پول ساختن و ثروت را ایجاد می ‌کند بنابراین قبل از اینکه علم مشخصی را شروع کنیم بهتر است اول فکر کنیم که آیا این کار ما را به پول و ثروت خواهد برد یا خیر.

به دنبال کسب دانش برای افزایش ثروت شامل به روز ماندن در زمینه شما، توسعه مهارت‌ ها، درک رونده بازار و ارتباط با افراد موفق است. پیشبرد آموزش، گذراندن دوره‌ های مرتبط و برنامه‌ ریزی مالی و هوشمند می ‌تواند در انباشت ثروت نقش داشته باشد. ترکیب تخصص و دانش با استراتژی ‌های مالی سالم، منجر به بهترین نتایج یادگیری و موفقیت مالی می‌ شود.

اگر علم به شما در بهبود کیفیت زندگیتان کمک می کند، ارزش آن را دارد که وقت ارزشمند خود را صرف یادگیری آن کنید. گاهی اوقات نیمی از زندگی خود را صرف یادگیری علمی می ‌کنیم که از آن استفاده نمی ‌کنیم. برخی افراد معتقدند که ثروت می‌ تواند علم را به ارمغان بیاورد چون می‌ توان با ثروت همه مزایا را کسب کرد.

هم دانش و هم ثروت با یکدیگر بوده و نمی ‌تواند از هم جدا باشد.

مطمئناً پول، شما را به علم می‌ آورد و شما به راحتی می ‌توانید دانشمندانی را استخدام کنید تا برای شما کار کنند.

به عنوان فردی باشید که یادگیری چیزهای بی ‌فایده را متوقف کرده ‌اید. هرگز از این تصمیم پشیمان نخواهید شد که آنچه را که متعلق به گذشته ‌است ترک کنید.

هر چیزی را که مطالعه کرده و یاد گرفته ‌اید، اگر به شما کمک نکرده باید آن‌ را کنار گذاشت.

سعی کنید تعریف جدیدی از علم داشته باشید.

انجام تجارت با کمک علم بهترین کار است.

اما به نظر من نوع دانش که منجر به موفقیت می ‌شود نسبت به مساله، حسن برتری دارد.

اما اگر ما در مورد یک موقعیت برابر صحبت می کنیم، من تمام مدت، ثروت را انتخاب می‌ کنم. هر دو مهم هستند، علم در زمینه توسعه و بهبود، نقش دارد اما پول به شما کمک می‌ کند در اغلب موارد رشد و ترقی کنید. اما برای بقا موضوع لازم علم است که برای بهبود به آن لازم است بنابراین شما باید ابتدا بهبود ببخشیم دانش کسب شده خود را تا بتوانیم از آن برای زندگی مفید خود، کمک ‌کنیم پول بیشتری بدست آوریم.

ثروت اصلاً بد نیست.

علم نیز خوب است اما علم بی ‌فایده مثل یک درخت بی‌ ثمر است که سال‌ ها منتظر آن بوده‌ اید و در نهایت چیزی جز یک سایه کوچک ندارید.

دانش مفید در جهت دستیابی به ثروت، بهره‌ گیری از ثروت را در راه رضای خدا تاثیر گذار می داند.

ضرورت علم را نمی ‌توان انکار کرد. حتی به دست آوردن آن در بسیاری از موارد نیازمند پول است.

دانش خاص جزئی از ثروت و سرمایه‌ گذاری است. یاد گیری کلید باز کردن درها برای آینده ‌ای موفق می باشد.

بنابراین ما باید علوم بی خود را رها کنیم تا ما را از هدف خود دور نکند و به دنبال دانش موثر باشیم تا بتوانیم به جامعه کمک کنیم تا بتواند به پیشرفت خود و داشتن یک کشور و جهان بهتر کمک کند.

هم علم و هم ثروت می ‌تواند نقش مهمی در زندگی ما ایفا کند. علم می‌تواند به شما امکاناتی مانند دانش، درک بهتر از جهان و توانایی حل مشکلات بدهد. از سوی دیگر ثروت می‌ تواند به شما وسایل مالی، راحتی و قدرت اقتصادی بدهد. برای انتخاب بین این دو ممکن است لازم باشد اولویت ‌ها و اهداف شخصی خود را در نظر گرفته و تصمیمی بگیرید که رضایت و شادی شما را به ارمغان بیاورد.

دانش ابزاری برای کسب ثروت است. شناخت مسیر پول درآوردن و آگاهی از موانع و چالش‌ ها ضروری است. همچنین داشتن دانش کافی برای مواجهه با این چالش‌ ها ضروری است و این الزاماً شکل آکادمیک ندارد.

یک تاجر موفق باید از اهمیت دانش و ثروت آگاه باشد.

درست است که دانش، ثروت را به ارمغان می‌ آورد. بوسیله علم می ‌آموزیم تا بتوانیم در مسیر پول قرار بگیریم.

در مورد ثروت و دانش که دو عنصر مهم در زندگی انسان ‌ها است، مقایسه شان صحیح و مفید نیست. ثروت بسیار مهم است اما دانش نیز مهم است.

قطعاً میل اساسی هر فرد با استدلال صحیح، پی ‌گیری رفاه و آسایش است. بدون شک این آسایش و سعادت از طریق پول و ثروت حاصل می‌ شود. بنابراین بهتر است راه‌ هایی بیابیم که ما را به سمت ثروتمند شدن سوق دهد و در نهایت به ثروت نسبی دست یابیم.

مسلماً رشد در هر حرفه مستلزم دانش و آگاهی است. با این حال , ضروری است که دانش کسب ‌شده منجر به رشد در آن حوزه خاص شود و متناسب با آن محیط شود.

دانش هورمون رشد را ایجاد می کند.

علمی که نمی‌ تواند به دانش انسان ها اضافه کند بی ‌فایده است .علمی که برای پول درآوردن هم استفاده نمی ‌شود بی ‌فایده است .

دانش بهتر از ثروت است اگر دانش باعث شود که فرد پول و ثروت از آن بگیرد .

گرفتن پول از طریق علم بهترین راه برای همیشه است. اگر شما از دانش خود پول در می آورید می ‌توانیم بگوییم که دانش شما به هدف مورد نظر خود عمل کرده ‌است. می ‌توانم بگویم که اگر علم وجود نداشته باشد نیازی به ثروت نیست. برای کسب پول باید در یک زمینه کار کنیم. هر زمینه ای به مهارت ‌های خود نیاز دارد .

هم ثروت و هم علم، جایگاه خود را در جامعه دارا بوده و ارزش آن‌ ها به اولویت‌های فردی و نیازهای اجتماعی بستگی دارد. در حالی که ثروت می ‌تواند ثبات مالی و آسایش فراهم کند، علم به پیشرفت دانش و بهبود زندگی انسان ها کمک می ‌کند. مهم است که اهمیت ثروت و علم را در شکل ‌گیری جامعه ‌ای متعادل و موفق بشناسیم.

انتهای پیام/