جای خالی کمپ های زیست محیطی و گردشگری در مراغه احساس می شود

صافی نیوز / سرپرست شهرداری مراغه گفت: با توجه به ظرفیت‌های گردشگری و زیست‌محیطی شهرستان، جای‌خالی کمپ‌های زیست محیطی و گردشگری در مراغه احساس می‌شود و شهرداری در این راستا برنامه‌ریزی و ورود خواهد کرد.

به گزارش صافی، شهرام مروتی روز سه‌شنبه در جلسه هماهنگی تجلیل از فعالان محیط‌زیست شهرستان مراغه اظهار داشت: منطقه سهند، مسیر چوان، منطقه قره‌ناز و سایر مسیرهای روستایی شهرستان ظرفیت بسیار بالایی برای ایجاد کمپ‌های گردشگری و زیست‌محیطی دارند.

وی با اشاره به رایج بودن پارک‌های فسیلی در دیگر کشورها تاکید کرد: مناطق فسیلی مراغه از دیگر موضوعاتی است که باید به آن توجه ویژه‌ای کرد و از این ظرفیت و پتانسیل در راستای ایجاد پارک‌ فسیل و جدب گردشگران بهره برد.

وی ساسیت‌های کاری محیط زیست و شهرداری را همسو دانست و افزود: شهرداری مراغه همراهی با محیط‌زیست و فعالان این حوزه را در دستور کار خود قرار داده و درختکاری، توسعه فصای سبز و راه اندازی خط تفکیک زباله در این راستا است.

سرپرست شهرداری مراغه اعلام کرد: برای فعالان حوزه محیط زیست مادیات ارزش چندانی ندارد و از این رو توجه به فعالیت آنان و نگاه معنوی به برنامه تجلیل را مد‌نظر داریم و هفته آینده تجلیل از فعالان زیست‌محیطی با هدف گفت‌‌وگو و تبادل افکار را برگزار خواهیم کرد.

مروتی همچنین رویکرد حوزه فرهنگی مجموعه مدیریت شهری مراغه را هر هفته برگزاری یک برنامه فرهنگی عنوان کرد.

رقیه سعیدی رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهداشت محیط شورای اسلامی شهر مراغه نیز در این جلسه به ضرورت تفکیک زباله از مبدا تاکید کرد.

رییس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان مراغه نیز در این جلسه افزود: با وجود اینکه محیط زیست جنبه انتقادی و حاکمیتی دارد و اما این اداره در شهرستان مراغه تعامل و اصلاح امور را در دستور کار خود قرار داده و شهرداری مراغه همراهی خوبی را با این اداره داشته است.

غلامرضا زارع اضافه کرد: با تعامل و همراهی می‌توانیم در آینده نزدیک برنامه‌های مشارکتی زیست‌محیطی به نفع شهرستان اجرا و بسیاری از گره‌های این حوزه را رفع کنیم.

وی با قدردانی از تلاش‌های سازمان‌های مردم نهاد، این مجموعه‌ها را همراه سازمان محیط‌زیست شهرستان دانست.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست مراغه افتتاح خانه محیط زیست شهرداری در هفته محیط‌زیست را از سوی این نهاد خواستار شد و خاطرنشان کرد: مردمی سازی محیط زیست، اتاق فکر، محل آموزش و گفت‌وگو برای حل مشکلات زیست‌محیطی از جمله اهداف این خانه می‌تواند باشد.

وی با اشاره به اینکه موافق ایجاد کمپ‌های زیست محیطی و گردشگری هستیم، گفت: اجرای برنامه‌های زیست‌محیطی در پارک ها، آموزش های حقوق شهروندی با در نظر گرفتن جنبه خلاقانه ازجمله موضوعاتی است که می‌توان باهمراهی شهرداری انجام داد.

انتهای پیام/