حقوق پیروان ادیان در قانون اساسی از دست آوردهای انقلاب است

اصفهان- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تاکید بر حقوق سیاسی و اجتماعی پیروان ادیان توحیدی در قانون اساسی جمهوری اسلامی از دست آوردهای انقلاب اسلامی در جهان پرتلاطم امروز است. به گزارش ایرنا، سید عباس صالحی عصر یکشنبه در پیامی به همایش بین المللی انقلاب اسلامی و ادیان توحیدی در اصفهان افزود: انقلاب […]

اصفهان- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تاکید بر حقوق سیاسی و اجتماعی پیروان ادیان توحیدی در قانون اساسی جمهوری اسلامی از دست آوردهای انقلاب اسلامی در جهان پرتلاطم امروز است.

به گزارش ایرنا، سید عباس صالحی عصر یکشنبه در پیامی به همایش بین المللی انقلاب اسلامی و ادیان توحیدی در اصفهان افزود: انقلاب شکوهمند اسلامی در سرزمین توحیدی ایران، تباری دینی و معنوی دارد و با رهبری پیشوایی دین مدار بر پایه آموزه‌های الهی شکل گرفته است، انقلابی که حضور دین در عرصه های اجتماعی و سیاسی را حیاتی دوباره بخشید و ارزش های اصیل ادیان را بار دیگر زنده کرد.
وی تاکید کرد: الگوی تمدنی برآمده از این انقلاب، یعنی معنویت و اخلاق در کنار بهره مندی از مواهب و نعمت های دنیوی، پیش روی جامعه بشری فرا نهاد؛ افزون بر آن انقلاب اسلامی در عرصه داخلی هم با دست آوردهایی برای پیروان ادیان همراه بوده است.
صالحی بیان کرد: تاکید بر حقوق اجتماعی و سیاسی پیروان ادیان در قانون اساسی، آزادی در انجام مناسک دینی به عنوان یک حق طبیعی و حضور نمایندگان ادیان در مجلس شورای اسلامی، نمونه هایی از این دستاوردهاست که در جهان پر تلاطم امروز و فجایع گوناگون که برای پیروان ادیان در جای جای جهان رخ نموده است، اهمیت آن نمایان شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: از سوی دیگر، بر پایه آموزه های ادیان به ویژه اسلام، می توان الگویی روزآمد و اثربخش برای ارتباطات بین الادیان پی ریزی کرد تا اندیشمندان و عالمان ادیان با تضارب آرا و اندیشه های خویش، فعالیت های علمی و فرهنگی مشترک را پی بگیرند و زلال معارف دینی را به علاقه مندان و دین داران عرضه کنند.
صالحی افزود: در شرایط حساس کنونی رسالت ادیان توحیدی در مرزبانی از ارزش های دینی و تقابل با کج فهمی های مدعیان دین داری و افراط گرایان بیش از هر زمان مورد نیاز جامعه است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: کتاب آسمانی قرآن، پیروان همه ادیان را به ارتباط و تعامل فراخوانده و دست مایه این ارتباط را نیز آموزه های مشترک آنان برشمرده است.
وی با اشاره به آیه «قل تعالوا الی کلمه سوا بیننا و بینکم» اظهار داشت: عالمان دینی و اندیشه ورزان حوزه ادیان که جمع فرهیخته ای از آنان امروز در قالب این همایش گرد آمده اند، در سامان دادن این ارتباط و تبیین وجوه اشتراک سهمی ویژه دارند که ان شاالله در انجام آن موفق خواهند بود.
وی گفت: اینجانب ضمن ادای احترام به میهمانان و اندیشمندان حاضر در همایش و هیات های عالی ادیان توحیدی( زرتشتیان، کلیمیان، صابئین مندانی، ارامنه و آشوریان در کنار برادران و خواهران مسلمان) و تقدیر از اعضای محترم دبیرخانه ادیان توحیدی در برپایی این نشست، امیدوارم برونداد این گونه کوشش های علمی و اندیشه ای، به ویژه با میزبانی جهان شهر اصفهان که پیشینه ای درخشان و بی نظیر در حوزه تعاملات بین الادیانی و هم زیستی پیروان ادیان گوناگون دارد، الگویی راهگشا برای توسعه فعالیت های میان ادیانی فرا رو نهد و به تحقق آرمان های پیام آوران الهی مدد رساند.
به گزارش ایرنا، همایش بین المللی انقلاب اسلامی و ادیان توحیدی با حضور روحانیان ادیان توحیدی استان اصفهان و ۴۰ استاد و مدرس حوزه دین از دانشگاه های جهان در هتل آسمان اصفهان برپا شد.
۹۹۱۳/ ۶۰۲۲ /
انتهای پیام/