حق بیمه دهک های ۶ تا ۹ کاهش یافت

صافی نیوز / مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران، از کاهش پرداختی حق بیمه دهک‌های ۶ تا ۹ جامعه به منظور افزایش دسترسی هموطنان به خدمات سلامت خبر داد.

به گزارش صافی به نقل از مهر، جمشید شایان فر گفت: در گذشته جمعیت بیمه شدگان همگانی و رایگان ۱۰ میلیون نفر بود که با اضافه شدن دو دهک ۴ و ۵، به ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسید.

وی افزود: در دهک‌های دیگر شاهد کاهش پرداخت حق بیمه هستیم، در دهک ۶ از ۴۳۰ هزار تومان حق بیمه سالانه به ۲۸۷ هزار تومان در سال، در دهک ۷ از ۵۷۴ هزار تومان حق بیمه در سال به ۴۳۰ هزار تومان، در دهک ۸ از ۸۶۱ هزار تومان حق بیمه سالانه به ۵۷۴ هزار تومان و در دهک ۹ از یک میلیون و ۱۴۸ هزار تومان حق بیمه سالانه به ۷۱۷ هزار تومان در سال کاهش یافته است.

جمشید شایان فر گفت: سازمان بیمه سلامت وظیفه پوشش آحاد جامعه را بر عهده دارد؛ ۵ میلیون نفر در صندوق کارکنان، ۲۰ میلیون نفر در صندوق روستاییان و در صندوق سایر اقشار نیز ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت افزود: جمعیت بیمه شدگان رایگان همگانی و دهک‌های ۶ تا ۹ نیز که کاهش پرداخت دارند، حدود ۱۶ میلیون ۵۰۰ هزار نفر است.

جمشید شایان فر گفت: اطلاعات از بیمه شدن افراد تا اعتبار بیمه نامه از طریق پیامک به آنها ارسال می شود و از طریق سامانه bimesalamatiranian.ir قابل مشاهده است.

انتهای پیام/