تأملی بر چرایی تروریستی خواندن سپاه توسط ترامپ

حمله به پرستیژ ملی ایرانیان

صافی - مهم ترین دلیل عدم حمله نظامی آمریکا به جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر ، برخورداری جمهوری اسلامی از پرستیژ مناسب در میان افکار عمومی دنیاست.
پرستیژ مجموعه‌ای از خصوصیات، رفتارها، موفقیت‌ها، آرزوها و اهداف یک کشور است رسانه ها و نهاد های اجتماعی و آموزشی سعی میکنند که تصویر درستی از پرستیژ کشور خود به دنیا ارائه دهند . پرستیژ یک کشور معادلات پنهان و آشکار بازیگران سیاسی و امنیتی کشور متخاصم را دچار تغییر و تحول جدی می کند. تاریخ پراز جنگ‌هایی است که اگر طرفین از توانمندی‌ یکدیگر مطلع می بودند چه بسا این جنگ‌ها هرگز اتفاق نمی‌افتاد.
به گزارش صافی نیوز، مهم ترین دلیل عدم حمله نظامی آمریکا به جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر ، برخورداری جمهوری اسلامی از پرستیژ مناسب در میان افکار عمومی دنیاست . یعنی تصویری توام با هیبت و قدرت و اقتدار و در این میان نقش سپاه پاسداران در این تصویر آفرینی نقشی بی بدیل است.
به واسطه راهبرد استقلال و بن مایه مبتنی بر مذهب , کشورمان نمی تواند در یک ائتلاف بین‌المللی پایدار حضور داشته باشد در نتیجه لازم است برای حفظ امنیت خود استراتژی حفظ بقا را در پیش بگیرد .اماآنچه در عمل اتفاق افتاده عملکرد سیاست خارجی ایران فراتر از حفظ بقا بوده است و ناظران بین المللی معتقدند که قامت ایران اکنون فراتر از یک قدرت منطقه‌ای است و به واسطه دیپلماسی نهضتی تبدیل به یک بازیگر جهانی شده است.
دیپلماسی نهضتی بخشی از دیپلماسی رسمی جمهوری اسلامی است که تلاش می کند که از جریانات اسلامی و غیر اسلامی و همچنین آزاد ی بخش , جامعه هدف در حوزه های مختلف سیاسی اجتماعی و فرهنگی و امنیتی و نظامی حمایت کند و با استفاده از قدرت هوشمند , زمینه کسب قدرت جریانات مد نظر را فراهم آورد .
مجری دیپلماسی نهضتی در سیاست خارجی نهاد های مختلفی هستند ولی سپاه پاسداران به عنوان مهم ترین مجری دیپلماسی نهضتی الگویش رابر مبنای هویت ضداستکباری قرار داده و متناسب بر فرهنگ تشکیلاتی خود از شیوه های عدم تقارن بهره می برد.
 
شاخصه های غیر قابل فهم دیپلماسی چند وجهی جمهوری اسلامی که از یک طرف ظریف و بروکرات های دستگاه دیپلماسی رسمی که به دنبال تنش زدایی و از طرفی دیگر سپاه و قاسم سلیمانی و یارانش هستندکه قدرت مندانه تهدید ها را پس می زنند و به فرصت تبدیل میکنند و مقوم دیپلماسی رسمی ایران اسلامی هستند , این پالس مهم را به مستکبران جهان مخابره میکند که ایران لقمه کوچکی نیست.
جمهوری اسلامی ایران با تمام کاستی ها و مشکلات داخلی خود در فضای بین الملل به عنوان یک بازیگر جهانی شناخته می شود که جبهه مقاومت را رهبری و هدایت میکند و بی اغراق امروز سپاه با توجه به نقش مهمی که در کشور و منطقه بر عهده دارد تبدیل به پرستیژ ملی ایران شده است . قرار دادن سپاه در لیست گروههای تروریستی حمله به پرستیژ ملی ایرانیان و نشان از کینه ای دارد که صهیونیست های مسلط بر آمریکا از شکست هایی که این نهاد مقدس بر آنان تحمیل نموده، دارند.
انتهای پیام/