خالق ChatGPT به تصور مردم از هوش مصنوعی واکنش نشان داد

صافی نیوز/ خالق ChatGPT: تصور مردم از هوش مصنوعی به مثابه فیلم‌های علمی‌تخیلی است.

به گزارش صافی، سم آلتمن مدیرعامل OpenAI و خالق ChatGPT، در مصاحبه‌ اخیرش گفته که یکی از بزرگ‌ترین تصورات غلط درباره هوش مصنوعی این است که اغلب به‌عنوان یک موجود تصور می‌شود، نه یک ابزار! آلتمن همچنین اظهار داشت که هنگام استفاده ازChatGPT در‌واقع در حال استفاده از یک ابزار هستید. به‌گفته‌ی آلتمن، تصور عموم از هوش مصنوعی شبیه‌ به فیلم‌های علمی‌تخیلی است که با واقعیت بسیار متفاوت است.خالق ChatGPT در سال ۲۰۱۵ گفته بود که هوش مصنوعی احتمالاً به پایان جهان منجر خواهد شد. آلتمن به همراه صدها دانشمند نام خود را به بیانیه‌‌ی مرکز ایمنی هوش مصنوعی اضافه کردند.این مرکز درباره‌ خطر انقراض ناشی از این فناوری هشدار می‌داد.

در بیانیه‌ی یادشده آمده است که کاهش خطر انقراض به‌وسیله‌ی هوش مصنوعی باید یک اولویت جهانی، و درکنار سایر خطرات اجتماعی مانند جنگ هسته ای باشد.

آلتمن اما نسبت به این ابزار خوش‌بین است و می‌گوید آنچه ساخته‌ایم، شبیه به ابزاری است که در‌اختیار انسان‌ها قرار گرفته است و آن‌ها می‌توانند کارهای شگفت‌انگیزی با آن انجام دهند که ما را نیز شگفت‌زده می‌کند. این موضوع برای آلتمن و تیم او ارزش‌های جدیدی به ارمغان می آورد.

انتهای پیام/