دادستان مراغه خواستار بهسازی روشنایی و آسفالت معابر این شهرستان شد

صافی نیوز / دادستان عمومی و انقلاب مراغه گفت: آسفالت، روشنایی و علائم در برخی معابر شهری و روستایی شهرستان به توجه و بهسازی نیاز دارد.

به گزارش صافی، نادر نجد دادستان عمومی و انقلاب مراغه در جلسه شورای ترافیک این شهرستاناظهار داشت: ترمیم و بهسازی آسفالت برخی خیابان های شهر به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است.

وی افزود: آسفالت برخی جاده های روستایی و روشنایی برخی از نقاط در جاده های اصلی این شهرستان هم به بهسازی نیاز دارد و این در حالی است که علائم هشداردهنده و ترافیکی در بیشتر جاده های روستایی وجود ندارد.

دادستان مراغه گفت: رفتار سلیقه ای و نبود برنامه مناسب موجب شده تا سد معبر در شهرستان روز به روز افزایش یابد.

ساماندهی دستفروشان و توسعه پارکینگ های عمومی مهمترین راهکار کاهش بار ترافیکی مراغه

نقی مسکینی معاون عمرانی فرماندار مراغه در این جلسه گفت: ساماندهی دستفروشان و توسعه پارکینگ های عمومی مهمترین راهکار کاهش بار ترافیکی شهر مراغه است و باید برای رفع این مشکلات برنامه ریزی شود.

وی افزود: با توجه به ترافیک سنگین در هسته مرکزی شهر، نیاز به ایجاد پارکینگ های عمومی در این مناطق بیش از پیش احساس می‌شود.

معاون عمرانی فرماندار مراغه افزود: همچنین ساماندهی ایستگاه های مسافربر روستایی و برون شهری نیز از ضرورت هایی است که بر اساس برنامه ریزی اصولی و با کارشناسی پلیس راهور و جانمایی شهرداری باید انجام شود.

وی اضافه کرد: وجود خیابان جام جم به عنوان یکی از مهم ترین زیرساخت های شهری، فرصت مناسبی برای کاهش بار ترافیکی و استفاده از پارکینگ های عمومی در هسته مرکزی شهر فراهم کرده است.

وصول نشدن عوارض شهری موجب تحقق نیافتن درآمد شهرداری می‌شود

شهرام مروتی سرپرست شهرداری مراغه در این جلسه اظهار داشت: وصول نشدن عوارض شهری موجب تحقق نیافتن درآمد مصوب شهرداری می‌شود و در نهایت سطح خدمات شهری کاهش می یابد.

وی افزود: در صورت وصول شدن عوارض شهری، شهرداری مراغه از درآمد ۱۵ میلیارد تومانی برخوردار خواهد بود.

سرپرست شهرداری مراغه ادامه داد: متاسفانه در سال جاری نیز سهم ۶۰ درصدی شهرداری مراغه از محل وصول جرائم راهنمایی و رانندگی تحقق نیافته است.

وی در پایان افزود: در رویداد تبریز ۲۰۱۸ نیز ریالی از اعتبارات این طرح به شهر مراغه تخصیص نیافت و تمامی اعتبارات آن فقط در مرکز استان هزینه شد.