دانشگاه علوم قضایی پیگیر تاسیس رشته حقوق بشر است

تهران- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم قضایی گفت: نزدیک به دو سال است که به دنبال تاسیس رشته حقوق بشر در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه هستیم و همچنان این موضوع را با مکاتبه با وزارت علوم پیگیری می کنیم. به گزارش ایرنا از ستاد حقوق بشر قوه قضاییه محمدجواد شریعت باقری روز دوشنبه گفت: […]

تهران- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم قضایی گفت: نزدیک به دو سال است که به دنبال تاسیس رشته حقوق بشر در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه هستیم و همچنان این موضوع را با مکاتبه با وزارت علوم پیگیری می کنیم.

به گزارش ایرنا از ستاد حقوق بشر قوه قضاییه محمدجواد شریعت باقری روز دوشنبه گفت: بحث های مقدماتی برای راه اندازی این رشته انجام شده و امیدواریم بتوانیم در آینده رشته حقوق بشر را تأسیس کنیم. مکاتباتی نیز با وزارت علوم داریم تا به نتیجه برسیم.
وی افزود: همواره برای تامین نیازهای حقوقی و قضایی سازمان های مختلف قوه قضاییه تلاش کریم و خدماتی را ارائه دادیم که می توان به تعاملات صورت گرفته با دیوان عدالت اداری، سازمان زندان ها و سازمان بازرسی کل کشور و ایجاد رشته هایی مانند دادرسی اداری، نظارت و بازرسی یا مدیریت زندان اشاره کرد.
شریعت باقری با ارائه گزارشی از روند تاسیس دانشگاه علوم قضایی گفت: این دانشگاه یکی از بهترین و مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در زمینه آموزش عالی است و برای اینکه بتوانیم هر چه بیشتر از تجربه ها و مهارت های مدیران قضایی بهره ببریم، پیشنهاد دادیم تا مرکزی به نام مرکز آموزش مدیران قضایی در دانشگاه تأسیس شود و مدیران قضایی به دانش های جانبی مورد نیاز برای مدیریت قضایی مجهز شوند.
وی از ضرورت آموزش مدیران قضایی در قوه قضاییه سخن گفت و تاکید کرد: مدیران قضایی باید در علوم غیرحقوقی مانند علوم مدیریت و علوم استخدامی آموزش ببینند. چون بخش مهمی از کار در این دستگاه، مدیریت قضایی یا حقوقی نیست. مثلا رئیس کل دادگستری یک استان باید از امور اداری، استخدامی و کارگزینی و رشته حقوق عمومی و مدیریت نیز آگاه باشد و اگر فقط با علم حقوق آشنایی داشته باشد، برای اداره امور کافی نیست.
رئیس دانشگاه علوم قضایی افزود: در ساختار دانشگاه این وظیفه پیش بینی نشده و ما پیشنهاد دادیم مرکزی مثلأ به نام مرکز آموزش مدیران قضایی در دانشگاه تأسیس شود تا مدیران شاغل با اموری که در ذکر شد، آشنا شوند.
اجتمام*۱۰۰۳*۱۸۳۴
انتهای پیام/