جذب دانشجو در زنوز؛

دانشگاه فرهنگیان زنوز امسال راه اندازی می شود

صافی نیوز - مرند – شهردار زنوز با اشاره به اینکه محل راه اندازی دانشگاه فرهنگیان تحویل داده شده است، گفت: این دانشگاه مهرماه و یا بهمن ماه امسال آماده بهره برداری بوده و اقدام به جذب دانشجو می کند.

به گزارش صافی نیوز، هادی مقدم زاده، ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران، با اشاره به پتانسیل گردشگری شهر زنوز اظهار داشت: زیرساخت های گردشگری زنوز باید تامین شود چرا که این شهر در زمینه گردشگری در شهرستان مرند و استان دارای جایگاه ویژه ای است.

وی افزود: برای تامین زیرساخت های گردشگری زنوز، بودجه شهرداری جوابگو نیست و باید از ظرفیت خیرین بهره برد، براین اساس، به همت محمدرضا زنوزی مطلق مالک باشگاه تراکتور، هتل ۵ ستاره، ۲۰ متل و کمپ ورزشی در زنوز احداث می شود.

مقدم زاده گفت: راه اندازی دفتر جهاد کشاورزی شهر زنوز نیز از ضروریات است که احداث ساختمان دفتر این اداره بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به زودی افتتاح می شود.

d8afd8a7d986d8b4daafd8a7d987 d981d8b1d987d986daafdb8cd8a7d986 d8b2d986d988d8b2 d8a7d985d8b3d8a7d984 d8b1d8a7d987 d8a7d986d8afd8a7d8b2 5d55742e5134a

وی همچنین با اشاره به مشکل آبرسانی به زمین های بالادست این شهر ابراز داشت: پس از هماهنگی با استاندار آذربایجان شرقی، مشکل آب نواحی صنعتی شهرک های صنعتی و زمین های بالادستی زنوز در حال حل شدن است و مقرر گردید تجهیزات از سوی آب منطقه ای تامین شده و از طرف شهرک های صنعتی اجرایی شود و مرحله اجرایی این پروژه آغاز شده که جزو مطالبات مردم این شهر بود.

شهردار زنوز در ادامه با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان از جمله پروژه هایی به شمار می رود که ماحصل اتحاد مسئولین شهرستان است، اظهار داشت: شهر زنوز دارای غنای فرهنگی و تاریخی است و دومین مدرسه استان بعد از رشدیه تبریز در این شهر راه اندازی شده است، براین اساس واحد برادران دانشگاه فرهنگیان در زنوز آغاز به فعالیت خواهد کرد.

مقدم زاده افزود: محل راه اندازی دانشگاه نیز تحویل داده شده و خیر نیکوکار نیز آماده اهدای تجهیزات است و آمادگی داریم که تا مهرماه تحویل دهیم و در نهایت بهمن ماه امسال آماده بهره برداری بوده و اقدام به جذب دانشجو خواهد کرد.

وی در بخش دیگری با اشاره به خلاء خدماتی پایگاه اورژانس در زنوز افزود: میانگین سنی شهر زنوز بیشتر میانسال به بالاست و از طرفی با توجه به اینکه زنوز راه مواصلاتی ۱۱ شهر و روستاست، براین اساس، درمانگاه شهر زنوز به صورت شبانه روزی فعالیت می کند.

شهردار زنوز با اشاره به اهدای زمین احداثی توسط خیر نیکوکار افزود: احداث درمانگاه زنوز ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

مقدم زاده همچنین از اصلاح نقاط حادثه خیز خبر داد و خاطرنشان کرد: ۲ نقطه حادثه خیز این شهر و پیچ خطرناک، با کوچک ترین هزینه اصلاح شد.

وی تصریح کرد: با تصویب کمیته خدمات سفر شهرستان مرند، بازارچه محلی در سه راهی زنوز ایجاد شده بود که بسیار مورد استقبال قرار گرفت و برنامه های متنوع فرهنگی شامل بازی های بومی محلی، ارائه محصولات و صنایع دستی اجرا شد که منجر به انتخاب شهر زنوز به عنوان شهر برتر خدمات سفر استان انتخاب شد.

شهردار زنوز همچنین با اشاره به بودجه این شهرداری ابراز داشت: بودجه شهرداری زنوز در سال گذشته، بیش از ۱۸۶ درصد محقق شد یعنی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده بود که ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان محقق شد.

مقدم زاده افزود: پیش بینی بودجه امسال شهر زنوز ۴۳۶ میلیون تومان بود که در ۳ ماهه اول ۶۷۸ میلیون تومان یعنی ۱۵۵ درصد محقق شده است.

عکاس: رسول رمضانی

انتهای خبر/