دریاچه شورگل اردبیل هدف گردشگری جدید مرکز استان نیازمند توجه جدی مسئولین استانی و شهرداری اردبیل

صافی نیوز/ دریاچه شورگل اردبیل جهت تبدیل شدن به قطب گردشگری جدید، نیازمند توجه جدی مسئولین استانی و شهرداری اردبیل است.

به گزارش صافی، مجموعه تفریحی و گردشگری شورابیل طی سالیان اخیر به عنوان یکی از اصلی ترین و مهم ترین مرکز تفریحی و گردشگری مرکز استان اردبیل در سطح استان و همچنین در سطح ملی، بخشی از انتظارات مسافران عزیز را که بیشتر در فصول بهار و تابستان به اردبیل سفر می کنند، تامین کرده است. اردبیل دارای پتانسیل های بسیار خوبی در زمینه تفریحی و گردشگری می باشد. حمزه روحی تاکید کرد، یکی از این پتانسیل ها، شورگل یا سد مخزنی پیله سحران (پیر سحران)، دریاچه ای زیبا پایین تر از میدان ایثار اردبیل، نزدیک شهرک اندیشه و در ۳ کیلومتری جنوب شرقی شهر اردبیل واقع شده است. این دریاچه به دلیل قرار گرفتن در ۲ کیلومتری جاده ارتباطی اردبیل – تهران  از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. ضمن اینکه با توجه به پایین بودن سرانه ی فضای سبز شهر اردبیل در مقایسه با متوسط سرانه ی فضای سبز کشوری، توجه جدی شهرداری اردبیل را نیز می طلبد.

وی اضافه کرد، خوشبختانه طرح گردشگری این دریاچه در استانداری اردبیل مورد بررسی قرارگرفته و کاربری‌های مختلف گردشگری در اطراف منطقه شورگل از جمله هتل، فروشگاه، اماکن فرهنگی، ورزشی، پارک بازی، فضای سبز و رستوران لحاظ شده است. اجرایی شدن این طرح که پسر شورابیل نیز نام گرفته ، نیازمند عزم و اراده و همکاری استانداری، راه و شهرسازی، جهادکشاورزی، میراث فرهنگی،محیط زیست، شورای اسلامی شهر و شهرداری اردبیل می باشد.

در آمد پایدار شهرداری از اجرای طرح گردشگری شورگل

با توجه به اینکه در صورت اجرای طرح گردشگری شورگل، درآمد پایدار قابل توجهی نصیب شهرداری اردبیل شده و بر سرانه فضای سبز شهر اردبیل نیز افزوده خواهد شد، ضروری است با توجه به مشکل درآمد پایدار شهر اردبیل، شورای اسلامی و شهرداری اردبیل، نگاه و توجه ویژه ای به طرح گردشگری شورگل داشته و پیگیر امورات مرتبط با شهرداری از استانداری و مراجع قانونی دیگر از جمله ماده ۵ و … باشد.

انتهای پیام/