در خانه‌ بمان، چون شغل شوهر مهمتر است!

صافی نیوز / یکی از باور‌های غلط که سبب تخریب رابطه و ازدواج و چه بسا منجر به طلاق و جدایی می‌شود این است که شغل شوهر مهمتر از شغل زن است.

یکی از باورهای غلط که سبب تخریب رابطه و ازدواج و چه بسا منجر به طلاق و جدایی می‌شود این‌ است که شغل شوهر مهمتر از شغل زن است.

یک روز یکی از مراجعینم (خانمی پزشک) مقاله‌اش درکنگره‌ای بین المللی پذیرفته شده بود و ماه‌ها روی آن مقاله کار کرده بود، این کنگره در تهران بود. همان روز شوهر او برای انجام کاری باید به ماموریت می‌رفت. آن خانم هم، چون دو فرزند داشت در این کنگره شرکت نکرد. چه چیزی این تصمیم را توجیه می‌کند؟ چرا کار شوهرش مهم‌تر از این فرصت ارزشمند برای او بود؟

چرا شوهرش به خاطر این کنفرانس از این سفر کاری صرف‌نظر نکرده تا همسرش بتواند در این کنگره شرکت کند؟ اگر که پرستار موقت برای نگهداری بچه برای یک روز می‌گرفتند چه اتفاقی می‌افتاد؟

من متوجه شدم که اصلاً این خانم دکتر به این موضوعات فکر نکرده بود، برای او امری مسلم بود که هر کجا تناقضی بین شغل او و شوهرش به وجود آمد بلافاصله شغل شوهرش مهمتر است و اولویت دارد. یک بار که با همدیگر برای مشاوره نزد من آمده بودند من از شوهرش در این باره پرسیدم و شوهرش پاسخ داد تمام هزینه‌ها به عهده من است و همسر من برای سرگرمی کار می‌کند ما که به درآمد او کاری نداریم.

انتهای خبر/