جشنواره فیلم فجر؛

در ششمین روز جشنواره فیلم فجر 1402 چه گذشت؟

صافی نیوز / فیلم های سینمایی «معجزه پروین» و «نپتون» به همراه انیمیشن «شمشیر و اندوه» مهمان روز ششم جشنواره بودند در روز ششم جشنواره فیلم فجر، برخلاف روزهای گذشته 3 فیلم به نمایش گذاشته شد

به گزارش صافی، فیلم های سینمایی «معجزه پروین» و «نپتون» به همراه انیمیشن «شمشیر و اندوه» مهمان روز ششم جشنواره بودند

در روز ششم جشنواره فیلم فجر، برخلاف روزهای گذشته 3 فیلم به نمایش گذاشته شد

فیلم سینمایی «نپتون» به کارگردانی محمد ابراهیم غفاریان به نمایش درمی آید.

در خلاصه داستان فیلم «نپتون» آمده است: افسانه و همسرش به دلیل مشغله کاری از فرزند خود غافل شده اند که فرزند آنها دچار مشکلی می‌شود …

آرمین رحیمیان که بسیاری بازی او را در فیلم شبی که ماه کامل شد ستایش کردند در نپتون نقش اصلی را بازی می‌کند و بهدخت ولیان همراه با امین میری، رها خدایاری، آیدا ماهیانی، ندا عقیقی با حضور مسعود کرامتی و بهناز جعفری در کنار بازیگران کودک: امیررضا جوکار، ماهک حقیقی، آرتین تیموری و با معرفی بهداد بلیغ‌ و شهلا اکبری، بازیگران این فیلم هستند.

داستانی از شهادت امام حسین (ع) در قاب انیمیشن

از ساعت 19 نیز انیمیشن «شمشیر و اندوه» به کارگردانی مشترک عماد رحمانی و مهرداد محرابی روی پرده می رود. مهدی جعفری تهیه کننده این اثر سینمایی است.

این انیمیشن 92 دقیقه‌ای، برهه‌ تاریخی بعد از شهادت امام حسن مجتبی(ع) تا ورود امام حسین(ع) به کربلا را روایت می‌کند. روایت این اثر از زاویه‌ دید یک ایرانی است که در شهر مدائن زندگی می‌کند و منجر به پیوستنش به قافله‌ امام حسین (ع) خواهد شد.

مخاطب این انیمیشن نوجوان و جوان در نظر گرفته شده و در خلاصه داستان آن آمده است: «برای تحقق رویایی که داری مبارزه کن…»

خالق «معمای شاه» سراغ پروین رفت

محمدرضا ورزی کارگردان تلویزیون که آثار تاریخی از جمله معمای شاه و سال‌های مشروطه را ساخته است در جشنواره امسال با فیلم معجزه پروین حاضر است.

فیلم سینمایی «معجزه پروین» درباره زندگی پروین اعتصامی شاعر نامدار معاصر است که زندگی او از دوران جوانی تا لحظه درگذشتش روایت شده است.

مارال بنی آدم، آزیتا حاجیان، محمدرضا شریفی نیا، حسین پاکدل، محمد علی نجفی، امیرحسین صدیق، رامین ناصر نصیر، رضا فیاضی، بیژن بنفشه خواه، یوسف صیادی، حسام نواب صفوی، ملیکا شریفی نیا، محمدشعبان‌پور، الهه جعفری، محمدرضا شهبانی نوری، مریم ورزی، محمد ساربان، مجید جعفری، شهراد بانکی، عباس علی محمدی و امیر رضا انوریان ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

انتهای پیام/