دسترسی خودروهای در حال حرکت به اینترنت استارلینک ممکن شد

صافی نیوز / شرکت فضایی اسپیس ایکس از خدمات دسترسی به اینترنت پرسرعت جدید خود تحت نام RV in motion رونمایی کرده است. مشتریان SpaceX می‌توانند پس از خرید این سرویس نه‌چندان ارزان‌قیمت امکان اتصال به اینترنت پرسرعت و با تأخیر پایین استارلینک را در خودروهای در حال حرکت داشته باشند.

به گزارش صافی، شرکت اسپیس ایکس به‌تازگی روند ارائه سرویس اینترنت استارلینک به خودروها و سایر وسایل نقلیه در حال حرکت را آغاز کرده است.

طبق اعلام مقامات این شرکت، مشتریان سرویس اینترنت Starlink می‌توانند از دسامبر ۲۰۲۲ (اواسط آذر ماه) در حین رانندگی در بزرگ‌ها یا دورافتاده‌ترین نقاط دنیا هم به اینترنت پرسرعت و با تأخیر بسیار کم دسترسی داشته باشند.

شرکت SpaceX حدود شش ماه قبل از یک سرویس جدید توزیع اینترنت برای وسایل نقلیه رونمایی کرد. این سرویس که با نام Starlink-for-RVs کار خود را آغاز کرده است، به وسایل نقلیه اجازه می‌داد که به سرویس اینترنت این شرکت دسترسی کامل داشته باشند.

بااین‌حال یک نقطه‌ضعف بزرگ وجود داشت، برای استفاده از این اینترنت وسیله نقلیه باید ساکن و بدون حرکت باشد.

اما اسپیس اکس در این نقطه متوقف نشده و امروز خدمات اینترنت برای وسایل نقلیه را یک‌قدم به جلو برد و امکان اتصال به اینترنت در وسایل در حال حرکت را هم امکان‌پذیر کرد.

سرویس کاربردی اما گران‌قیمت اسپیس ایکس

البته این سرویس مناسب تمام مشتریان این شرکت نیست و برای داشتن یک اینترنت پرسرعت با تأخیر کم در حین رانندگی باید هزینه بسیار زیادی را پرداخت کنید.

برای دسترسی به اینترنت Starlink در وسایل نقلیه ساکن نیاز است که دستگاه‌های اینترنتی این شرکت با هزینه ۵۹۹ دلار خریداری شود.

این رقم برای سرویس جدید RV-in-motion افزایش چشمگیر یافته و مشتریان نیاز است از یک دیش مسطح با کارایی بالا به قیمت ۲۵۰۰ دلار در خودرو استفاده کنند. هزینه ماهانه سرویس اینترنت برای وسایل نقلیه در حال حرکت هم ۱۳۵ دلار اعلام شده است.

شرکت SpaceX که تحت مدیریت ایلان ماسک معروف ادامه می‌شود، در وب‌سایت خود دیش‌های ۲۵۰۰ دلاری را این‌گونه توصیف کرده است:

با داشتن میدان دید وسیع و قابلیت‌های GPS پیشرفته، دیش‌های مسطح استارلینک به دلیل کارایی بالا می‌توانند به ماهواره‌های بیشتری متصل شده و امکان اتصال ثابت و در حال حرکات را داشته باشند.

به گفته محققان SpaceX سخت‌افزارهای لازم را می‌توان به‌صورت دائم بر روی خودرو نصب کرد. علاوه بر این آن‌ها مدعی هستند که سخت‌افزارهای اتصال به اینترنت اسپیس اکس در محیط‌های خشن بسیار انعطاف‌پذیر عمل کرده و بسیار سرسخت هستند.

انتهای پیام/