دعوت مراجع تقلید برای حضور باشکوه مردم در انتخابات ۱۴۰۲

صافی نیوز / مراجع تقلید شیعیان در آستانه برگزاری انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، از آحاد مختلف مردم، برای حضور گسترده در این انتخابات دعوت کردند.

به گزارش صافی به نقل از فارس، فردا یازدهم اسفندماه ۱۴۰۲، ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، در سراسر کشور برگزار خواهد شد.مقام معظم رهبری و جمعی از مراجع تقلید شیعیان، طی بیاناتی بر برگزاری هر چه باشکوه‌تر این انتخابات و حضور گسترده آحاد مردم، تاکید کردند.

ناظران سیاسی دنیا از حضور پرشور مردم ایران در انتخابات می‌ترسند

آیت‌الله سید‌علی خامنه‌ای، روز سه‌شنبه ۹ اسفندماه ۱۴۰۲، در جمع رای اولی‌ها گفتند: حضور مردم، پشتوانه امنیت ملی و نشانه قدرت ملی است؛ ناظران سیاسی دنیا از همه بیشتر از حضور مردم می‌ترسند چون قدرت آن را دیده‌اند.

مقام معظم رهبری مطرح کردند: رای ندادن هیچ دستاورد و فایده‌ای ندارد و مشکلی از کشور را حل نمی‌کند؛ اگر انتخابات ضعیف باشد؛ همه ضرر می‌کنند و هیچ کس سود نمی‌برد: باید به انتخابات از زاویه منافع ملی نگاه کنیم نه از زاویه جناحی و گروهی.

مرجع تقلید شیعه بیان کردند: نتیجه انتخابات قوی، برداشته شدن مشکلات کشور است؛ شرکت در انتخابات کاری آسان با نتایج برزگ است و هرکس ایران را دوست دارد؛ باید در انتخابات فعال باشد؛ حضور در انتخابات دشمنان را مایوس می‌کند. ایشان افزودند: انتخابات قوی و پرشور یکی از ارکان اداره درست کشور است؛ ما اگر بتوانیم به دنیا نشان دهیم که ملت در صحنه‌های مهم و تعیین کننده کشور حضور دارند؛ کشور را نجات دادیم و پیش بردیم.

نشانه بیدار بودن یک ملت، شرکت در انتخابات است

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی ۶ اسفندماه ۱۴۰۲ در مراسم جشن نیمه شعبان که همراه با مراسم عمامه‌گذاری تعدادی از طلاب حوزه علمیه برگزار شد، بیان کرد: نشانه بیدار بودن یک ملت، شرکت در انتخابات است آیت الله مکارم شیرازی ضمن تأکید بر شرکت همه در انتخابات افزودند: نشانه بیدار بودن یک ملت، شرکت در انتخابات است و شما هم از طریق شرکت در انتخابات بیداری و هوشیاری خودتان را اثبات کنید. وی در پایان دعا کرد که طلاب بتوانند زیر سایه امام زمان علیه السلام توفیق عمل به وظایفشان را پیدا کنند.
انتخابات رکن مهمی برای نظام جمهوری اسلامی است

آیت الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید روز سه‌شنبه ۸ اسفندماه با صدور پیامی از عموم مردم و طبقات مختلف جامعه برای حضور پرشور در انتخابات دعوت کرد.

این مرجع تقلید شیعه بیان کرد: با توجه به اینکه ایام پیش رو، ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی است که رکن مهمی در نظام جمهوری اسلامی به شمار می‌رود، از عموم مردم و طبقات مختلف درخواست می‌شود، برای اصلاح امور و حلّ مشکلات کشـور، افراد مؤمن، لایق و متعهد و آگاه را انتخاب نموده تا به خواست خداوند متعال، از این طریق آنچه که مشکلات معیشتی و غیره دامنگیر شده‌است برطرف گردد.

وی مطرح کرد: بالاخص که طرف مخالف، خواهان عکس آن است و قیام بر این امر مهم، پاسخ عملی برخواسته آنهاست.

حضور پرشور در انتخابات موجب حفظ وحدت ملی می‌شود

آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع عظام تقلید ۹ اسفندماه ۱۴۰۲ در دیدار جمعی از مسئولین شهرستان آمل، بر حضور گسترده مردم در انتخابات تاکید کرد و گفت:‌ باید در همه مناسبت‌ها و عناوینی که در استقلال مملکت، امنیت مملکت و بزرگی این مملکت دخیل هستند مانند انتخابات و غیر انتخابات، حضور فعال داشته باشیم.

وی اظهار داشت:‌ امروز همه ما موظفیم وحدت خود را حفظ کنیم، نه بیراهه برویم و نه راه کسی را ببندیم؛ ما هم امیدواریم ذات اقدس الهی، شهدای ما را با شهدای صدر اسلام محشور کند.این مرجع تقلید در ادامه گفت: ما باید حق شناس و قدردان خون‌های پاک شهداء باشیم و این نکته را بدانیم که ما مردان ایران، مردان بزرگی هستیم، شناسنامه داریم، تاریخ داریم، جغرافیا داریم؛ این وکلای ما، این مسئولین ما، باید بدانند که این گونه اداره کردن‌ها با گرانی و امثال ذلک، در شأن ملت ما نیست و نباید ملت این قدر رنج بکشند، ما آن قدرت داریم که بتوانیم خودمان را خوب اداره کنیم.

آیت الله جوادی آملی عنوان کرد:‌ در همه مسائل اجتماعی ما باید به فکر استقلال، امنیت، عظمت و جلال و شکوه کشور باشیم و نبینیم که خدای ناکرده یک جهانی نسبت به دین و امثال ذلک بی مِهر است، برای اینکه شرف ما به وسیله همین ها است؛ حالا یکی از نمونه ها مسئله انتخابات است.وی گفت: اگر همه مانند شهداء فکر کنند، نه بیراهه می‌روند و نه راه کسی را می‌بندند و نه کاری را که از آنها بر نمی آید قبول می‌کنند و نه خدای ناکرده دست شان به جیب کسی می رود و نه به فکر اختلاس و اینها خواهند بود.

مردم ایران مانند همیشه حضور پرشور در انتخابات داشته باشند

آیت‌الله حسین نوری همدانی روز سه‌شنبه ۹ اسفندماه در یک پیام تصویری با دعوت از مردم جهت حضور پرشور در این رویداد مهم سیاسی، افزود: در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری قرار داریم که بسیار تاثیرگذار است.وی عنوان کرد: مردم متدین و متعهد ایران با وحدت و اتحاد خودشان همیشه در این راه قدم برداشته و با توفیق و لطف خداوند متعال در عرصه‌های مختلف سربلند بوده بیرون آمدند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به توطئه‌های دشمنان علیه انقلاب اسلامی، تصریح کرد: با اتحاد و وحدت ملت ایران اسلامی توطئه و نقشه‌های دشمنان تاکنون اثری در اراده ملت نداشته است.آیت‌الله نوری همدانی گفت: از مردم ایران درخواست می‌کنم که حضور پرشوری در انتخابات داشته و دشمنان ایران و اسلام را مانند همیشه مایوس کنند.

انتهای پیام/