کاخ سفید:

دنبال درگیری با ایران نیستیم

صافی نیوز / سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید بعد از حملات آمریکا به نقاطی در داخل عراق و سوریه گفت واشنگتن دنبال درگیری با ایران نیست.

به گزارش صافی به نقل از فارس، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: «ایالات متحده دنبال درگیری با ایران را در سطح گسترده‌تر در خاورمیانه نیست. اما همان‌طور که رئیس‌جمهور تصریح کرد برای دفاع از مردم و پاسخگو کردن عاملان صدمه به آمریکایی‌ها در زمان و مکان مورد انتخاب خودمان، تردید نخواهیم کرد.»

اظهارات این مقام سفید اندکی بعد از آن مطرح شد که «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا نیز در بیانیه‌ای مدعی شد کشورش دنبال درگیری‌های گسترده‌تر در منطقه غرب آسیا نیست.

بایدن در این بیانیه گفت: «ایالات متحده به دنبال درگیری در خاورمیانه یا هیچ جای دیگر دنیا نیست. اما اجازه بدهید همه کسانی که دنبال آسیب رساندن به ما هستند این را بدانند: اگر شما به یک آمریکایی صدمه بزنید ما پاسخ خواهیم داد.»

ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنت‌کام) بامداد شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در واکنش به کشته شدن ۳ نظامی این کشور در حمله به پایگاه «برج-۲۲» در مرز سوریه و اردن حملاتی را به مواضع «گروه‌های تحت حمایت ایران» در عراق و سوریه انجام داده است.

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد ساعت ۱۶ به وقت منطقه زمانی شرقی به بیش از ۸۵ نقطه در خاک عراق و سوریه حمله کرده است.

جان کربی گفت: «حملات امشب آغاز شد اما پایان آن امشب نخواهد بود.»

انتهای پیام/