راه حل جدا کردن مواد شیمیایی در طبیعت

صافی نیوز / دانشمندان بر این باورند که آنها راه حلی برای جدا کردن به اصطلاح "مواد شیمیایی برای همیشه" - مواد شیمیایی ساخت بشر موسوم به pfas پیدا کرده اند که اکنون گمان می رود در سراسر جهان فراگیر شده است.

به گزارش صافی، “مواد شیمیایی برای همیشه” به طور معمول در طبیعت وجود ندارند و در محیط زیست تجزیه نمی شوند و برای سلامت انسان و همچنین حیات وحش خطر ایجاد می کنند.

در حالی که در حال حاضر راه حل هایی برای جدا کردن برخی از این مواد شیمیایی وجود دارد، اینها اغلب فرآیندهای بسیار پرهزینه و پر انرژی هستند که شامل فشار شدید یا دماهای بسیار بالا تا ۴۰۰ درجه سانتیگراد هستند.

اما اکنون، کارشناسان فکر می‌کنند راه‌حلی را یافته‌اند که از قبل در اکثر آزمایشگاه‌های شیمی در سرتاسر جهان موجود است: هیدروکسید سدیم، همچنین به عنوان لیمو، و دی متیل سولفوکسید، یا dmso، حلالی که اغلب در پزشکی برای کاهش التهاب و درد استفاده می‌شود.

تیمی از دانشمندان در دانشگاه شمال غربی در ایلینوی، آمریکا دریافتند که این دو ترکیب قادر به تجزیه یک نوع اصلی “مواد شیمیایی برای همیشه”، معروف به اسیدهای پرفلوروآلکیل کربوکسیلیک یا pfcas هستند که حاوی کربوکسیلیک اسید هستند و معمولا در آب یافت می‌شوند.

انتهای پیام/