سرپرست شهرداری مراغه:

رسانه‌ها نقش مهمی در پیشبرد برنامه‌ها و تسریع در اجرای طرح ها دارند

صافی نیوز / سرپرست شهرداری مراغه گفت: مطبوعات و رسانه ها نقش مهمی در پیشبرد برنامه ها و تسریع در اجرای طرح های عمرانی و فرهنگی دارند.

به گزارش صافی، شهرام مروتی در نشست خبری رسانه‌های مراغه به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار افزود: در این راستا، عملکرد درست رسانه ها زمینه ساز تصمیم سازی و جهت گیری مناسب در جهت پیشرفت و توسعه شهری است.

وی با اشاره به روز ۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار اضافه کرد: رسانه ها، رکن چهارم مردمسالاری بوده و بدون آنها نمی توان به ارزش ها و آرمان ها دست یافت.

وی افزود: رسانه ها نقش جریان ساز و آگاه رسان را در جامعه امروز ایفا کرده و از این رو جایگاه بزرگی دارند.
وی گفت: امسال و در سه ماه اخیر، میزان طرح های فعال عمرانی از ۹ میلیارد به ۵۶ میلیارد تومان طرح افزایش یافته و در ماه های آتی با اجرای آنها شاهد نمود عینی توسعه شهری خواهیم‌ بود.

وی افزود: تکمیل کمربندی غربی پس از سال ها رکود از جمله مهم ترین های در حال اجرای شهری مراغه بوده که به همین‌منظور تاکنون ۱۳۰۰ سرویس نخاله در آن انجام شده و به زودی نیز جدول گذاری و زیرسازی آن نیز آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: تکمیل طرح شدادیه پس از ۲۵ سال توقف از جمله اقدامات مجموعه مدیریتی شهری است که با رفع مشکل مالکیت آن،اجرایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: پیگیری اجرای طرح احداث پردیس سینمایی توسط حوزه هنری و نصب و راه اندازی پلانتاریوم در رصدخانه تاریخی مراغه توسط کارشناسان شرکت سازنده آن از اقداماتی بوده که توسط شهرداری مراغه انجام شده است.

وی گفت: اجرای خیابان ۶۰ متری به طول چهار کیلومتر در ورودی شرقی شهر به عنوان بخشی از کمربندی شمالی بوده که با تملک‌بخش هایی از آن، اجرایی خواهد شد.

وی افزود: تملک و احداث راه دسترسی به واحد های در حال احداث طرح اقدام ملی مسکن، اجرای طرح احداث مجموعه اوحدیه، آسفالت ریزی خیابان ها و معابر عمومی شهر، درختکاری بلوار شهید سلیمانی، تعریض پل یوسف آباد، سلامت،فاز دوم بازسازی محوطه رصدخانه، احداث مخزن یک هزار متر مربعی آب و اصلاح نقاط حادثه خیز شهری مهم ترین طرح های در دست اجرای مدیریت شهری مراغه در سال جاری است.

رئیس شورای اسلامی شهر مراغه نیز در این مراسم گفت: پیشرفت و توسعه شهری با مطالبه گری رسانه ها ممکن بوده و در تصمیم گری های شهری نقش خبرنگاران و مطبوعات انکارناپذیر است.

رضا عسکری افزود: شهر فرهنگی و تاریخی مراغه همواره در عرصه رسانه و مطبوعات در سطح کشور پیشرو و در طول تاریخ جزء اولین ها بوده‌است.

وی ادامه داد: از این رو انتظار این بوده که حفظ این جایگاه توسط نهادها انجام شود چراکه توسعه شهری در عرصه فرهنگی با این‌امر ممکن خواهد بود.

وی اضافه کرد: هم اکنون نیز اجرای طرح احداث پردیس سینمایی اولویت اول فرهنگی شهر مراغه بوده که با همراهی و همکاری تمامی نهادها و شهروندان تسریع خواهد شد.

وی افزود: برای تصمیم گیری و برنامه ریزی های مناسب، در این دوره از شورا، اتاق رسانه ای با حضور رسانه های شهرستان ایجاد خواهد شد.

وی با اظهار رضایت از روند اجرای طرح های عمران شهری گفت: سرپرست جدید شهرداری در ماه های اخیر برنامه ریزی مناسبی برای تداوم و اجرای طرح ها داشته و از این رو پیشرفت و توسعه شهری و حاصل برنامه ریزی، مدریت و استفاده از مشاوره های صحیح بهره گیری از نخبگان است.

وی افزود: همچنین باید به تمامی سلایق احترام گذاشته شود چراکه پیشرفت زمانی محقق خواهد شد که از ظرفیت تمامی نخبگان و با ایجاد اتاق فکر رسانه و نخبگان برای توسعه شهر استفاده شود.

رقیه سعیدی نائب رئیس شورای اسلامی شهر مراغه نیز گفت: خبرنگاران و رسانه‌ها بال ها و بازوان یاری رسان شورا و مدیریت شهری هستند.

ابراهیم خوشرفتار رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر مراغه نیز اعلام کرد: خبرنگاران نقش مهمی در توسعه شهری می‌توانند داشته باشند و این روز متعلق به قشر تلاشگر اصحاب رسانه بوده و مجموعه مدیریت شهری قدردان رحمات آنان است.

رییس کمیسیون ترافیک شهری شورای اسلامی شهر مراغه نیز در این جلسه گفت: خبرنگاران با ایجاد سمت و سو در اخبار، در جریان سازی و تصمیم گیری ها نقش اساسی ایفا می کنند.

مهندس بهمن محمودی افزود: از این رو باید رسانه ها سعی داشته باشند تا رویدادهای خوشایند و امید آفرین برای میهمانان در کنار نقد های سازنده انعکاس یابد.
وی اضافه کرد: انعکاس زیبایی ها و ظرفیت‌های مراغه در سطوح ملی و بین‌المللی مورد اهتمام و توجه جدی بوده و خبرنگاران به مسائل شهری نگرش مثبتی داشته باشند.

رئیس کمیسیون عمرانی شورای اسلامی شهر مراغه نیز با بیان اینکه نقد سازنده رسانه ها پیشران توسعه در مدیریت شهری هستند گفت: خبرنگاران می توانند در افزایش شاخص های شهری و فرهنگی شهر نقش موثری ایفا کرده و نقاط ضعف و قوت را شناسایی کرده و امید آفرین باشند.

حسین شیخ فرجی افزود: کمک به ایجاد احساس مسئولیت پذیری در شهروندان و نظارت بر عملکرد مدیران شهری رسالت مشترک رسانه ها و شورای شهر است.

ناصر رحمتی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مراغه نیز در این جلسه گفت: اختلاف سلیقه و نظر در شورای شهر طبیعی بوده لیکن عدم وجود این تفاوت آرا، باید چالش برانگیز و قابل نقد باشد.

وی افزود: از این رو تضارب آرا در نهادهای تصمیم ساز و مهمی چون شورای اسلامی شهر، همواره زمینه ساز توسعه و پیشرفت شهری است.

الناز پاکرو رئیس کمیسیون اداری و مالی شورای اسلامی شهر مراغه نیز اظهار‌ کرد: نقدها و نگرش های نقادانه رسانه ها و پیشنهادات سازنده آنها راهگشای تصمیم گیری های شورای شهر خواهد بود و از آن استقبال می شود.

به گزارش صافی، در این نشست صمیمی اصحاب رسانه شهرستان به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند و در پایان نیز با اهدای لوح سپاس از زحمات آنان قدردانی شد.

انتهای پیام/