زمان رو به پایان است، محور مقاومت رأسا تصمیم می‌گیرد

صافی نیوز / وزیر خارجه کشورمان درباره گسترش جبهه‌های جدید در برابر رژیم صهیونیستی توضیح داد. امیرعبداللهیان گفت: رهبران مقاومت خودشان راسا اقدام می‌کنند و اگر این جنایات متوقف نشود جبهه‌های جدید گشوده خواهد شد. وزیر خارجه ایران با اشاره به اینکه در ساعات آینده هر اقدامی از سوی مقاومت متصور است، اظهار کرد: آنها اجازه نخواهند داد که رژیم صهیونیستی به سراغ دیگر محور‌های مقاومت در منطقه برود.

به گزارش صافی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسین امیرعبداللهیان در گفتگوی زنده تلویزیونی درباره دیدارهای منطقه ای گفت: در سفری که به منطقه داشتم و دیداری که با رهبران مقاومت انجام شد توجه ویژه‌ای به این مساله‌ای داشتند که اگر راهکار‌های سیاسی بتواند به نتیجه برسد فرصتی را برای این کار در نظر خواهند گرفت، اما در صورت ادامه جنایات جنگی رژیم کودک کش هر اقدامی متصور است.

مقاومت از نظر توانمندی می‌تواند جنگ بلندمدتی را ادامه دهد

وی ادامه داد: امروز که با تعدادی از وزرای خارجه کشور‌های منطقه ارتباط داشتم به این جمع بندی نزدیک‌تر شده ایم که اگر از فرصت‌های محددی که در اختیار سازمان ملل و کنشگران سیاس قرار داده شده است استفاده نشود؛ امکان گشایش جبهه‌های جدید علیه رژیم غاصب قدس اجتناب ناپذیر است. مقاومت هم از روحیه بالایی برخوردار است و هم گفتند که از نظر توانمندی میتوانند جنگ بلند مدت را ادامه دهند.صهیونیست ها بدترین شیوه و ضعیفترین روش را برای برخورد انتخاب کردند و آن قتل عام نسل کشی و کشتار وحشیانه است.

امیر عبداللهیان افزود:  در ۹ روز جنگ در غزه بیش از ۷۴۰ کودک کشته شدند؛ این درحالی است که در ۵۹۹ روز جنگ در اوکراین ۵۳۹ کودک کشته شدند. ما به طرف های آمریکایی گفته ایم و بازهم میگوییم  که آنها ن‌ها نمیتوانند در جایگاهی قرار  بگیرند که همه طرف‌ها را به خویشتن داری دعوت کنند، اما به طور تمام قد در کنار جنایتکاران جنگی اسرائیلی قرار بگیرند و هیچ اقدامی برای تشدید حملات انسانی در غزه در نظر نگیرند؛ لذا زمان برای این پیام‌های آمریکا رو به پایان است و هشدار میدهم که به جای این پیام‌های ریاکارانه این جنایت جنگی را تمام کنند.

آیا ایران هم وارد این جنگ خواهد شد؟

وزیر امور خارجه تاکید کرد : رهبران مقاومت به صراحت گفتند که برای رویایی با رژیم صهیونیستی آمادگی کامل دارند ؛ اما جدا جاسازی شهروندان و غیر نظامیان که بخشی از حقوق بین الملل است باید در نظر رفته شود. جمهوری اسلامی ایران هرگز از کشتار و جنگ استقبال نکرده است، اما به صراحت به وزیر خارجه ایرلن  هم گفتم که رهبران مقاومت خودشان راسا اقدام میکنند و اگر این جنایات متوقف نشود جبهه‌های جدید گشوده خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ایران هم وارد این جنگ خواهد شد بیان کرد: اولا هر احتمالی متصور است. من مایم تاکید کنم هیچ طرفی نمیتواند نسبت به تداوم این وضعیت بی تفاوت باشد در زمینه عربستان ما ه‌ها این صحبت مطرح بود که ممکن است عادی سازی صورت بگیرد، اما موضعی منطقی گرفت و تلاش‌های زیادی هم امروز در منطقه در حال انجام است تا جنگ دچار گسترش نشود ما منظورمان از محور مقاومت فقط حزب الله لبنان نیست بلکه گروه‌های مقاومت به صورت خودجوش در سراسر منطقه وجود دارند،ف لذا گسترش جبهه‌های جدید نتیجه اش تغیر جغرافیایی رژیم اشغالگر قدس خواهد بود.

هرگونه اقدام پیش دستانه در ساعات پیش رو متصور است

وی خاطرنشان کرد: حزب الله لبنان در تحولات مقاومت نقش مهمی دارد و بخش عمده صحبت‌های ما به وضعیت بحرانی منطقه مربوط بود؛ سید حسن نصرالله علاوه بر اینکه وضعیت منطقه را و بحران‌های اسرائیل را تبیین کردند درباره سناریو‌هایی که در آینده در برابر محور مقاومت وجود دارند نیز نکاتی را بیان کرد. در رسانه‌ها می‌خواهند القا کنند که مشکلات اقتصادی در لبنان وجود دارد. همه چیز به درستی پیش بینی شده است، اما طبعا رهبران مقاومت اجازه نخواهند داد که رژیم صهیونیستی وقتی خیالش از غزه راحت شد به سراغ دیگر محور‌های مقاومت در منطقه برود. هرگونه اقدام پیش دستانه در ساعات پیش رو متصور است.

امیرعبداللهیان در پاسخ به سوالی درباره اهمیت غزه بیان کرد: اولا امنیت در جهانی که هستیم یک مجموعه به هم پیوسته است. چرا وقتی که در اوکراین جنگ می‌شود اقتصاد تمام دنیا به هم می‌ریزد؟ این به این دلیل است که ناامنی در دنیای به هم پیوسته آثار خود را دارد. وقتی سرزمینی اشغال می‌شود قواعد یک سرزمین اشغالی بر آن حاکم هست و از منظر حقوق بین الملل سرزمین اشغال شده دارای ماهیت اشغال موقتی است و باید از آن حالت خارح شود، اما رژیم صهیونیستی کل منطقه را هدف قرار داده است.

نباید فرصت داده شود که فردا چکمه‌های صهونیست‌ها وارد امنیت ما شود

وزیر خارجه افزود: وقتی رژیم صهیونیستی دانشمندان هسته‌ای و نخبگان ما را در وسط تهران ترور می‌کند نمی‌توانیم نسبت به چنین غده سرطانی بی تفاوت باشیم. زمانی که نتانیاهو با رفتار غیرمتعادل خود صراحتا ایران را تهدید می‌کند مردم ما امنیت برایشان بسیار مهم است. در مبارزه با داعش کار فوق العاده شهید سلیمانی و دیگر مدافعین اولین محورش به امنیت ملی ما بازمی‌گشت و همزمان به مسئولیت‌های ما در قبال امنیت منطقه ای. ما باید با داعش در مترو‌های تهران در گیر میشدیم و یا هزار و یا دوهزار کیلومتر آن طرف‌تر درگیر میشدیم. نباید فرصت داده شود که فردا چکمه‌های صهیونیست‌ها وارد امنیت ما شود.

وی ادامه داد: عربستان در نزدکی عادی سازی با رژیم صهیونیستی قرار داشت، اما زمانی که این موضوع را دیدند مشاده کردند که این وضعیت امنیت و اقتصاد عربستان را هم تحت نظر قرار میدهد و همه در منطقه توافق نظر دارند که ریشه اسن موضوعات به غده سرطانی رژیم نامشروع صهیونیستی بازمیگردد. در کجای دنیا برای مقابله با عملیاتی در زمینه اشغالگری زنان و کودکان را به وحشیانه‌ترین وجه مورد حمله قرار میدهند.

امروز اگر از غزه دفاع نکنیم باید در برابر بمب‌ها در بیمارستان‌های خود دفاع کنیم

امیرعبداللهیان تصریح کرد: زمانی که با یکی از رهبران مقاومت در بیروت دیدار داشتم لحظه به لحظه در جریان جنگ قرار می‌گرفت و در همان زمان یادداشتی را به وی دادند مبنی بر اینکه بیمارستان تخصصی کودکان در غزه با بمب‌های فسفری مورد حمله قرار گرفته و همه شهید شدند. امروز اگر از غزه دفاع نکنیم باید در برابر این بمب‌ها در بیمارستان‌های خود دفاع کنیم؛ آقای سید حسن نصرالله دیدگاه بسیار قوی داشتند مبنی بر اینکه ممکن است در لبنان هم عده‌ای بگویند ما وارد جنگ نخواهیم شد، اما اگر ما اقدام پیش دستانه نکنیم باید در بیروت با آن‌ها بجنگیم. اگر مقاومت لبنان نبود امروز لبنان هم وضع دیگری داشت.

وی افزود: هفت سرویس امنیتی در درون سرزمین‌های اشغالی برای امنیت این رژیم کار میکنند. این عملیات را حتی یکی از این سرویس‌ها هم هشدار نداد که نشان دهنده وضعیت آشفته اینهاست. روز ۷ اکتبر دولت جعلی اسرائیل فرو ریخت. بین ۳۰۰ تا ۷۰۰ غیرنظامی را به شهادت رسانده است در حالی که حتی نتوانسته یک فرمانده مقاومت را هم شهید کند و چون نمی تواند وارد صحنه نبرد شود این جنگ را به کودکان کشانده است. برای ما فرصت هست که صهیونیست‌ها در درون خانه متوقف شوند. امنیت منطقه امنیت ایران است.

وزیر خارجه بیان کرد: وجه مشترک همه بخش‌های جهان این بود که می‌گفتند افراطی‌گری‌های نتانیاهو یکی از عوامل این اقدامات از سوی محور مقاومت بوده است. برخی از مقامات اروپایی گفتند که ما بار‌ها به نتانیاهو هشدار دادیم که دست از این تندروی‌ها بردارد، اما او توجهی نکرد و الان منطقه را وارد این شرایط کرده است. در بین کشور‌های عربی هم وفاق نسبی وجود دارد که باید در مسیر سیاسی برای توقف جنایات جنگی و ارسال کمک‌های انسان دوستانه تلاش کنیم. آمریکایی‌ها به ما هم پیام دادند و پیامشان در زمینه خویشتنداری بوده است. ما به آمریکا پاسخ می‌دهیم که به دنبال گسترش جنگ نیستیم، اما خویشتن داری یک سویه نیست. غربی‌ها در تبلیغات می‌خواهند حماس را با داعش مقایسه کنند این‌ها افرادی هستند که برای رفع اشغال از سرزمین مادری خود تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/