ساماندهی پرترافیک ترین معبر منطقه تاریخی و فرهنگی مراغه

صافی نیوز / شهردار مراغه از تداوم کف سازی و زیرسازی خیابان شهید قدوسی و آماده سازی نهایی این خیابان جهت آسفالت ریزی خبر داد.

به گزارش صافی، محمد مقتومی شهردار مراغه از تداوم کف‌سازی و زیرسازی خیابان شهید قدوسی و آماده‌سازی نهایی جهت آسفالت‌ریزی خبر داد و اظهار کرد: مسیر خیابان شهید قدوسی یکی از مهمترین و پرترافیک‌ترین معابر منطقه تاریخی فرهنگی شهر است.

وی افزود: سال گذشته و پس از اخذ و اعمال ماده ۸ عملیات آزادسازی و ساماندهی خیابان شهید قدوسی آغاز شد و عملیات کف‌سازی و زیرسازی قسمت الحاقی در مرحله پایانی قرار دارد که به محض اتمام آسفالت‌ریزی این مسیر انجام می‌شود.

شهردار مراغه خاطرنشان کرد: طول این خیابان در طرح جامع ۳۵ متر در نظر گرفته شده بود که به دلیل وجود سازه گنبد غفاریه در مسیر و به دلیل حفظ ساختمان گنبد به ۳۰ متر کاهش یافته است.

مقتومی خاطرنشان کرد: تمام تلاش شهرداری تأمین رفاه شهروندی در مسیر خیابان قدوسی است تا علاوه بر تردد وسایل نقلیه در خیابان با ایجاد پیاده‌راه و امکانات و مبلمان شهری مناسب در این مسیر، رفاه شهروندی برای شهروندان به ارمغان بیاید.

وی از اتمام پروژه جدول‌گذاری و پیاده‌روسازی خیابان دانشسرا خبر داد و اضافه کرد: پروژه پیاده‌روسازی و جدول‌گذاری خیابان دانشسرا با ایجاد فضایی مناسب تقدیم شهروندان شد.

شهردار مراغه تصریح کرد: طرح پیاده‌روسازی و جدول‌گذاری خیابان دانشسرا با در نظر گرفتن یک بیمارستان، چندین مدرسه و اداره، وجود پارک ملت و موزه تخصصی ایلخانی در اولویت کاری سال ۱۴۰۱ شهرداری قرار گرفت و به بهره‌برداری رسید.

مقتومی گفت: برای اجرای این پروژه با هدف ایجاد کفپوش جهت زیباسازی پیاده‌روی خیابان دانشسرا، تسهیل تردد شهروندان در پیاده‌روها و اجرای خط نابینایان برای روشندلان، مبلغ ۲۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

وی افزود: اجرای کف‌پوش بتنی به میزان ۱۵۰۰ مترمربع، جدول‌گذاری به طول ۱۲۰۰ متر، اصلاح جوی واقع در مسیر خیابان، احداث خط نابینایان و اجرای جداول فضای سبز از اقدامات شهرداری برای ساماندهی خیابان دانشسرا است.

انتهای پیام/