سفیر پاکستان: تقویت روابط تجاری با ایران را در اولویت دارم

تهران – ایرنا – سفیر پاکستان در تهران، روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران را فراتر از روابط همسایگی دانست و گفت: تلاش برای توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی و تقویت مناسبات فرهنگی میان دو همسایه، از اولویت های ماموریت من در تهران است. خانم «رفعت مسعود» که به عنوان نخستین سفر زن پاکستان […]

تهران – ایرنا – سفیر پاکستان در تهران، روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران را فراتر از روابط همسایگی دانست و گفت: تلاش برای توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی و تقویت مناسبات فرهنگی میان دو همسایه، از اولویت های ماموریت من در تهران است.

خانم «رفعت مسعود» که به عنوان نخستین سفر زن پاکستان در تهران، به تازگی استوارنامه خود را تسلیم حسن روحانی رئیس جمهوری ایران کرده است، روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه برون مرزی ایرنا، ضن تبریک فرارسیدن چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی به مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران، گفت: ایران کشوری دوست و برادر است و پیوندهای عمیق و برادارنه میان دو همسایه همواره استوار و ناگسستنی خواهد ماند و قطعا این روابط روز به روز محکم تر خواهد شد.
وی درخصوص اولویت های برنامه های خود برای کمک به پیشبرد هرچه بیشتر روابط دو کشور همسایه گفت: به عنوان سفیر پاکستان ، قصد دارم به کمک مردم و دولت ایران، در راستای گسترش بیش از پیش روابط و همکاری های همه جانبه به ویژه در حوزه های اقتصادی و فرهنگی میان دو همسایه هملا تلاش و توان خود را به کار گیرم و برای تحقق این مهم از هیچ کوششی دریغ نخواهم کرد.
«یکی از اهداف من این است که مردم پاکستان برای گردش، تفریح، تجارت و انجام کارهای مختلف بتوانند به سهولت به ایران سفر کنند و متقابلا، این شرایط برای آن دسته از مردم ایران که مایل به سفر به پاکستان هستند، فراهم شود.»
خانم رفعت مسعود با اشاره به فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران و نیز فرا رسیدن هفتادمین سال روابط دو کشور، همزمان شدن این دو رویداد مهم تاریخی را به فال نیک گرفت و گفت: این ها همه نشانه دوستی دیرینه دو کشور است و جمهوری اسلامی ایران برای ما فقط یک همسایه نیست بلکه یک کشور دوست و برادر است.
وی که به عنوان نخستین سفیر زن پاکستان در طول تاریخ روابط کشورش با ایران، به تهران اعزام شده است، نقش فعال زنان در جامعه ایران را مورد ستایش قرار داد و گفت: خیلی خوشحالم که در ایران زنان نقش های بسیار فعال و مهمی ایفا می کنند.
«متاسفانه مردم در برخی کشورها به دلیل قرار گرفتن در معرض تبلیغات نادرست رسانه های بیگانه تصور می کنند که در ایران زنان آزادی ندارند و تحت خشونت قرار دارند و راهی برای پیشرفت و فعالیت های اجتماعی مقابل آنان نیست. اما واقعیت در این جا چیز دیگری است و زنان به راحتی در تمام نهادهای کلیدی کشور، در پست های مختلف مدیریتی، نقش بسیار مهمی ایفا می کنند.
«به عنوان یک زن مسلمان، می خواهم اینجا به دنیا بگویم که اسلام هیچ زنی را محدود نمی کند بلکه به ایفای نقش زنان اهمیت می دهد.»
این دیپلمات پاکستانی درباره رویدادهای جدیدی در حوزه سازوکار مالی بین ایران و اروپا شکل گرفته است ، گفت: این موضوع تازه ای است و جزئیات زیادی در این باره نمی دانم اما این را خوب می دانم که اروپا برای تجارت به ایران وابسته است و خواهان برقراری روابط اقتصادی و تجاری با ایران است و این برای ما هم خوشحال کننده است.
«روابط تجاری بین دوکشور موضوع بسیار مهمی است . من اخیرا در جلسه ای که با تاجرهای ایرانی و پاکستانی داشتم، به برخی مشکلات و موانع موجود در مسیر همکار های تجاری و بازرگانی دو کشور پی بردم و همه تلاش خود را انجام خواهم داد تا این موانع را به کمک دوستان ایرانی خود برطرف کنیم .»
** ۹۳۹۳ ** ۱۷۲۳
انتهای پیام/