رئیس پلیس راهور خبر داد:

سهم ۶۷ درصدی خودروهای سواری در تصادفات نوروزی

صافی نیوز / رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی کشور گفت:: طی ۴ روز اخیر ۶۷ درصد تصادف‌ها توسط راننده‌های سواری رخ داده است.

به گزارش صافی به نقل از میزان، سید کمال هادیان فر گفت: موضوع تصادفات و خسارات ناشی از آن، بحث جدی در کشور است، به ازای یک ساعت نزدیک به ۲ نفر در تصادفات کشته و به ازای هر کشته ۲۵ نفر مجروح می‌شوند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۷ هزار نفر از هموطنان در تصادفات جان خود را از دست دادند، گفت: بیش از ۳۰ هزار نفر از هموطنان در تصادفات مجروح و معلول شدند که ۱۵ درصد از این تعداد قطع نخاع شدند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی کشور تصریح کرد: خدمت ریاست محترم جمهور هم عرض کردم که به ازای هر فوتی در تصادفات، مبلغ ۵.۳ میلیارد تومان خسارات به کشور وارد می‌شود.

وی افزود: در سال ۸۵ تعداد کشته‌های حوادث رانندگی در کشور نزدیک به ۲۵ هزار نفر بود که با اقدامات انجام شده توسط دولت ها، هوشیاری و آگاهی بخشی به مردم، توجه به قوانین، امروز این رقم کاهش پیدا کرده است.

هادیان فر ادامه داد: طی ۴ روز اخیر ۶۷ درصد تصادف‌ها توسط راننده‌های سواری رخ داده است که ۶۰ درصد این تصادف‌ها در ۳۰ کیلومتری ورودی و خروجی شهر‌ها اتفاق رخ داده است.

وی افزود: در محور‌های دارای بعد مسافتی طولانی ماننده جاده تهران به مشهد، تهران به زاهدان، تهران به هرمزگان، تهران به کرمان و …، تعداد وقوع تصادفات به علت خستگی و مسایل دیگر بسیار زیاد است.

انتهای پیام/