سوریه با بازگشت آرامش در تکاپوی توسعه حمل ونقل هوایی

تهران – ایرنا – وزارت حمل و نقل سوریه اعلام کرد که برای توسعه بخش حمل و نقل هوایی این کشور در سال جاری میلادی قصد دارد ۹ پروژه مهم از جمله خرید ۵ هواپیما را در دستور کار قرار دهد. به گزارش یکشنبه شب ایرنا به نقل از روزنامه سوری 'تشرین'، خرید ۵ هواپیمای […]

تهران – ایرنا – وزارت حمل و نقل سوریه اعلام کرد که برای توسعه بخش حمل و نقل هوایی این کشور در سال جاری میلادی قصد دارد ۹ پروژه مهم از جمله خرید ۵ هواپیما را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش یکشنبه شب ایرنا به نقل از روزنامه سوری 'تشرین'، خرید ۵ هواپیمای جدید، تعمیر هواپیماهای قدیمی از جمله مدل 'ایرباس ای۳۲۰'، خرید موتورهای مدل 'IAE V2500' ، بازسازی باند فرودگاه بین المللی دمشق و تعمیر سیستم روشنایی فرودگاه بین المللی حلب از طرح های مهم سوریه برای توسعه پروازهای داخلی و خارجی و گسترش صنعت توریسم در این کشور است.
بر اساس این گزارش، افزایش تعداد فرودگاه های این کشور در کنار ارائه خدمات باکیفیت به مسافران از دیگر برنامه های وزارت حمل و نقل دولت دمشق برای توسعه بخش حمل و نقل هوایی این کشور است.
نشریه سوری نوشت که ساخت یک فرودگاه جدید در پایتخت و یا توسعه فرودگاه بین المللی کنونی در دمشق همگام با استانداردهای جهانی، باهدف رسیدن به ظرفیت ۲۵ میلیون مسافر در سال از دیگر طرح های دولت اسد برای توسعه حمل و نقل هوایی در سوریه به شمار می رود.
بر این اساس، سوریه همچنین قصد دارد ساخت فرودگاه های جدید در تعدادی از استان ها و تبدیل کاربری فرودگاه کشاورزی 'طرطوس' به فرودگاه شهری را با همکاری روس ها مورد بررسی قرار دهد.
پیشتر وزیر حمل و نقل سوریه در دیدار با یک هیات روسی خواستار افزایش همکاری دمشق و مسکو در زمینه توسعه فرودگاه ها شده بود.
با افزایش امنیت در دمشق و شهرهای مختلف سوریه و نابودی تروریست ها در بخش های عمده ای از این کشور و همزمان با افزایش دامنه پروازهای خارجی دو شرکت هواپیمایی سوریه شامل 'هواپیمایی سوریه' و 'اجنحه الشام' به خارج از این کشور و پرواز نخستین هواپیمای مسافری سوریه به تونس با ۱۵۰ گردشگر به مناسبت آغاز سال نو میلادی ، برخی شرکت های هواپیمایی خارجی نیز نسبت به راه اندازی دوباره پروازهای خود به دمشق ابراز تمایل کرده اند.
شرکت هواپیمایی امارات نیز که کشورش سفارت خود در دمشق را بازگشایی کرده، در حال بررسی پروازهای خود به دمشق است که با توجه به موج ایجاد شده در این ارتباط و رقابت موجود بین شرکت های هواپیمایی آغاز پروازهای آن نیز می تواند قطعی تلقی شود.
همچنین مسوولان هواپیمایی سوریه سفرهایی نیز به مصر و دیگر کشورها برای هماهنگی جهت برقراری پروازها بین دو طرف انجام داده و حتی مسئولان فرودگاه دمشق اعلام کرده اند که تسهیلاتی برای شرکت های هواپیمایی برای از سرگیری زودتر پروازهای خود به دمشق در نظر می گیرند.
نشریه تشرین افزود:همزمان با این اقدام ها مسئولان مرتبط با فرودگاه های سوریه نیز در تلاش هستند تا فرودگاه بین المللی حلب به عنوان دومین فرودگاه مهم این کشور نیز بازگشایی تا رفت و آمدها به آن تسهیل شود.
شرکت هواپیمایی سوریه پیش از بحران به بیش از ۴۰ کشور مختلف جهان پروازهای مستقیم داشت و بحران بر روند فعالیت های آن تاثیر گذاشت و اکنون به نظر می رسد با توجه به آغاز دوباره پروازها بتوان امیدوار بود بار دیگر رونق به فرودگاه های سوریه بازگردد.
شبد**خاورم*۹۴۶۹*
انتهای پیام/