شهرداری مراغه پیشگام در اجرای برنامه‌های «شهر سالم و ایمن»

صافی نیوز / چند سالی است که مراغه در مسير پیوستن به شهرهای سالم و ایمن در جهان است و در این راستا هفت کمیته تخصصي تشکیل و مسئولیت کمیته مکان‌های عمومی و سالم برعهده شهرداری بوده که به گفته مسئولان و ارزیابان، شهرداری مراغه در اجرای برنامه‌های «شهر سالم و ایمن» پیشگام و پیشرو بوده است.

به گزارش صافی، سه‌شنبه دهم بهمن‌ماه نشست خبری کمیته مکان‌های عمومی و سالم به ریاست سرپرست شهرداری در سالن اجتماعات برگزار شد.

سرپرست شهرداری مراغه در این نشست ضمن قدردانی از زحمات و همراهی اصحاب رسانه در به نتیجه رسیدن این برنامه بیان کرد: تعدادی از نهادها و دستگاه‌های متولی عضو این کمیته هستند که از آن جمله می‌توان به ادارات راه و شهرسازی، راهنمایی رانندگی، دانشکده علوم پزشکی، حفاظت از محیط زیست، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاداسلامی، ورزش و جوانان، رادیوشهر، آبفا، هلال‌احمر، نظام مهندسی، اوقاف و برخی سازمان‌های مردم نهاد شهرستان اشاره کرد.

علی نژاد ابیض به برخی اقدامات مجموعه مدیریت شهری در فصای‌سازی پارک‌ها اشاره و تصریح کرد: شهرداری مراغه در راستای فضاسازی پارک‌ها برای کودکان در بوستان یادگاران، پارک آنالار، معلم، ملت، سلامت و قیزیل ارسلان اقدام به ترسیم نقاشی‌و اشکال بازی‌های کودکانه و قدیمی برای تفریح سالم کودکان در جهت افزایش شور و نشاط اجتماعی در سطح پارک‌ها کرده است.

وی به اقدامات سالم‌سازی در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک نیز اشاره و اعلام کرد: اجرای خط کشی عرضی با رنگ دو جزئی در کمربندی شرقی، کمربندی جنوبی، خیابان قدوسی، خواجه‌نصیر جنوبی، خیابان قدس، خیابان اوحدی ، خیابان امام‌خمینی، خیابان خواجه نصیر شمالی، خیابان معلم شمالی و جنوبی و دیگر خیابان‌های سطح شهر و همچنین احداث سرعت‌کاه، نصب جداکننده در معابر در راستای ایمن‌سازی معابر با همکاری نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی اجرا و انجام شده است.

به گفته سرپرست شهرداری برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی ویژه کودکان ازجمله همایش روز کودک، همایش همدلی با کودکان غزه، اجرای ورک‌شاپ در محوطه مسجد جامع و همایش روز دختر از سوی مدیریت شهری برگزار شده است.

نژاد‌ابیض به برنامه‌های عملیاتی شش ماه دوم سال نیز اشاره و عنوان کرد: نصب پل عابر پیاده در محل‌های پر خطر، ادامه برگزاری برنامه‌های مناسبتی فرهنگی، ایمن سازی جهت عبور مرور جامعه معلولان، ایمن‌سازی پیاده‌رو ها، ایمن‌سازی پارک‌ها، باز طراحی فضاهای بی‌دفاع شهری برای کودکان، دیوار نگاره‌های مرتبط با کودکان و موضوعات مذهبی، بروزرسانی برنامه‌های پارک ترافیک و احداث پارک کودک از دیگر اقدامات و برنامه در طول این مدت است.

وی به فضاسازی محیطی، طراحی و نصب بنر‌های شهر ایمن و سالم هم اشاره کرد و افزود: طراحی و چاپ بنر‌های شهر سالم و ایمن ۵۰۰ مورد برای تاکسی های سطح شهر، طراحی، چاپ و نصب بنر‌های اتوبوس به تعداد ۱۳ مورد و طراحی، چاپ و نصب استند‌های شهر سالم و ایمن ۱۰ مورد در شهرداری مرکز و مناطق سه گانه–ترمینال–فرهنگسراها و آرامستان گلشن زهرا(س) از دیگر اقدامات در این حوزه است.

وی این را هم گفت که خودارزیابی کمیته مکان‌های عمومی سالم و ایمن با حضور اعضای کمیته انجام می‌شود.

ابراهیم خوشرفتار ئیس شورای اسلامی شهر مراغه نیز در این نشست اعلام کرد: در کنار تمامی اعضای کمیته برای تحقق برنامه‌های شهر سالم و ایمن تلاش خواهیم کرد و جهان‌شهر مراغه در مسیر دستیابی به گواهی بین المللی شهر سالم به نتیجه مطلوب خواهد رسید.

انتهای پیام/