خاندوزی:

شورای رقابت همچنان مسئول قیمت‌گذاری خودرو است

صافی نیوز / وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تا زمانی که شرایط انحصاری و شبه انحصاری وجود دارد، نقش شورای رقابت در صنایع مختلف از جمله خودرو ادامه پیدا خواهد کرد

به گزارش صافی به نقل از فارس، پس از جهش ارزی سال 1391 و افزایش قیمت خودروها، شورای رقابت تا 25 مهر 1397 قیمت‌گذاری خودروها را بر عهده گرفت، از سال 1397 تاکنون نیز چندین بار مسئولیت قیمت‌گذاری خودرو میان شورای رقابت و سایر نهادها از جمله ستاد تنظیم بازار رد و بدل شده است.

از مهر 1401 تاکنون مسئولیت قیمت‌گذاری خودرو بر عهده شورای رقابت است و از ابتدای سال تاکنون نیز این شورای در چند مرحله قیمت خودروهای تولید داخل و مونتاژی را اعلام کرده است.

اخیرا منوچهر منطقی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که در سند جدید خودرو که تا پایان سال ابلاغ می‌شود، نقش تصمیم گیری و نظارت بر عهده شورای رقابت و تعیین قیمت خودرو بر عهده خودروساز خواهد بود.

لذا پیرو طرح این موضوع از سوی معاون وزیر صمت این سوال در اذهان عمومی مطرح شد که “آیا قیمت‌گذاری بازار انحصاری خودرو به خودروسازان واگذار می‌شود؟” که دیروز سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد گفت: نظر دولت همان نظر قانون است.

سخنگوی اقتصادی دولت اظهار داشت: از منظر قوانین موجود تا زمانی که از مرحله خروج یک صنعت از انحصاری شدن اطمینان خاطر وجود نداشته باشد، تدابیر مربوط به قیمت و ورود خروج بازیگران در آن صنعت متاثر از مصوبه‌ای است که شورای رقابت خواهد داشت.

وی افزود: البته ما امیدوار هستیم که شرایط صنعت و بازار خودرو با افزایش عرضه ها و مدیریت تقاضایی که صورت گرفته بهبود یابد تا اساسا نیازی به قیمت‌گذاری دستوری خودرو وجود نداشته باشد.

وزیر اقتصاد اظهار داشت: براساس قانون تا زمانی که شرایط انحصاری و شبه انحصاری وجود دارد، نقش شورای رقابت در صنایع مختلف از جمله خودرو ادامه پیدا خواهد کرد.

سپهر دادجوی توکلی سخنگوی شورای رقابت نیز پیش از این در این رابطه گفته بود، هر تغییری در نحوه مدیریت بازار خودرو، نیازمند مصوبه شورای رقابت است.

وی افزود: بازار خودرو ذیل تصمیمات و مصوبات شورای رقابت مدیریت می‌شود.

انتهای پیام/