شکست پروژه اپل نقل رسانه های دنیا

صافی نیوز/خودرو اپل به لیست محصولاتی که هرگز رنگ واقعیت را به خود نخواهند دید،پیوست.

 

به گزارش صافی به نقل از بلومبرگ،اپل با اعتقاد زیادی به خود، فکر می‌کرد می‌تواند خودرویی بهتر از تسلا تولید کند، اما پروژه اش پس از تقریباً ده سال کنسل شد.اما دلیل این شکست چیست؟

در سال ۲۰۱۷، تیم کوک، مدیر عامل اپل، اظهار کرد که غول آمریکایی فناوری، در حال توسعه خودروی خودران است،چیزی که صنعت خودروی جهان مدت‌ها از آن واهمه داشت؛.کوک در یک مصاحبه با بلومبرگ اظهار کرد:

“تمرکز ما روی سیستم‌های خودمختار است و یکی از اهداف ما،تولید خودروهای خودرانی است که به نوعی آن را مادر تمام پروژه‌های هوش مصنوعی می‌دانیم. خود مختار بودن خودرو ها برای ما فوق‌العاده هیجان‌انگیز و حائز اهمیت است، چرا که احتمالاً این یکی از دشوارترین پروژه‌های هوش مصنوعی به حساب می‌ آید.”

هفت سال بعد اما، مشخص شد که این طرح‌های بلندپروازانه، اپل را به هیچ جایی نرساند و هفته گذشته مارک گورمن، مدیر بلومبرگ، تأیید کرد که اپل در حال تعطیل کردن پروژه مخفی خودروی خودران خود است و اکثر کارکنان این تیم به بخش هوش مصنوعی این شرکت منتقل شده‌اند. کارکنان دیگر نیز به احتمال زیاد اخراج خواهند شد و این خودرو به لیست سایر محصولاتی که هرگز رنگ واقعیت را به خود نخواهند دید، اضافه گشته است.

انتهای پیام/