ضرورت تبیین خوی چپاولگری آمریکا برای نسل جوان

صافی نیوز / استاد حوزه و دانشگاه گفت: آمریکا به دنبال آن است که همگان ضعیف و برده او باشند و این خوی چپاولگری آمریکا باید برای نسل جدید تبیین شود.

به گزارش صافی، علیرضا پناهیان ظهر سه شنبه در اجلاسیه شهدای ورزش و جوانان استان که در آستانه برگزاری کنگره ملی ۶۰۹۰ شهید قم در سالن همایش خانه جوان برگزار شد اظهار داشت: یکی از ورزش‌هایی که در دین اسلام تحسین و به آن توصیه شده تیراندازی است که این ورزش برخلاف برخی رشته‌های دیگر نیازمند دقت و تمرکز است.

استاد حوزه علمیه قم عنوان داشت: دستورات دین هنوز در بسیاری از عرصه‌های جامعه ورود پیدا نکرده که از دستورهای دینی در زمینه‌های مختلف می‌توان بهره برد و طلاب و روحانیون در این زمینه مسئولیت خطیری دارند.

پناهیان ابراز داشت: در دوران دفاع مقدس دیدیم که دین چگونه به یاری کشور آمد و رزمندگان با تکیه بر باورهای دینی پا به این عرصه گذاشتند و در نهایت به پیروزی دست یافتند.

وی گفت: سیاست در نظر امام علی (ع) از نماز مهمتر است؛ چرا که در زمان حضرت افرادی نماز را به اشتباه می‌خواندند اما امیرالمومنین (ع) تاکید داشتند که باید حکومت اصلاح شود که در این صورت نماز اشتباه افراد هم درست خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: امروز مساجد باید تیم‌های ورزشی داشته باشند و رهبر معظم انقلاب نیز به ترویج زندگی اجتماعی بین افراد تاکید کردند و تربیت نیز باید به گونه‌ای باشد که افراد در برابر ظالمان و مستکبران سکوت نکنند و ایستادگی به خرج دهند.

ورزش‌هایی که ارزش‌های والای انسانی در آن ترویج می‌شود توسعه یابند

پناهیان با اشاره به برخی از ورزش‌ها که دارای فرهنگ دینی و ایرانی هستند ابراز داشت: ورزش زورخانه ای از جمله ورزش‌های است که ارزش‌های والای انسانی در آن ترویج می‌شود که باید اینگونه ورزش‌ها را توسعه داد.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس رزمندگان از دین و ارتباط با خداوند انگیزه و الهام می‌گرفتند در صورتی که در برخی از ارتش‌های جهان این اقدام را ممنوع می‌دانند.

وی بیان داشت: مهمترین ارزشی که دین دارد موضوع مراقبت و رعایت تقوا است و قرآن ارزش هر فردی را به ایمان وی منوط می‌کند.

پناهیان عنوان داشت: دین در حقیقت قدرت است و انسان باید قدرتمند شود و در عین قدرت نسبت به رعایت دستورات الهی سر فرود آوردن ارزش است.

این کارشناس دینی تصریح کرد: آمریکا به دنبال آن است که همگان ضعیف و برده او باشند که این خوی چپاول گری آمریکا باید برای نسل جدید تبیین شود و این انقلاب اسلامی بود که در این مسیر سر سپرده نبوده که البته در این مسیر قوی بودن شرط ضروری است.

انتهای پیام/