عدم استقرار ادارات در شهرستان تفتان کار را برای مردم این شهر مشکل کرده است

صافی نیوز / با گذشت چهار سال از ارتقای بخش نوک آباد به شهرستان تفتان هنوز بعضی از ادارات که پیشرو در توسعه این شهرستان هم هستند دایر نشده و این مسئله نیاز به اهتمام و پیگیری ویژه مسئولان استانی و شهرستانی دارد.

به گزارش صافی، رضا عظیمی مشاور فرماندار تفتان با اعلام این خبر اظهار داشت: معمولا ارتقای هر منطقه در تقسیمات کشوری با هدف توسعه شکل می گیرد. استقرار ادارات دولتی و نیمه دولتی هم در جهت ارائه خدمات بهتر از الزامات خواهد بود. متاسفانه شهرستان تفتان از این حمایت محروم است و با وجود نیاز مردم و منطقه بعضی از ادارات مثل دادگستری،اداره کار و رفاه اجتماعی، صنعت،معدن و تجارت، مخابرات آن هم ادارات کلیدی و تاثیر گذار همچنان در شهرستان خاش مستقر هستند و خدمات مورد نیاز مردم تفتان با مرکزیت خاش انجام می شود.

وی افزود: علی رغم تلاش های بسیار و درخواستهای مکرر از سوی مسئولان و مردم شهرستان هنوز این ادارات در شهرستان مستقر نشده است و عدم استقرار ادارات در تفتان مشکلات بسیار زیادی برای مردم ایجاد کرده است به طوری که یکی از خواسته های اصلی مردم این شهرستان تبدیل است.

عظیمی افزود: مراجعه مردم تفتان برای کارهای قضایی و امنیتی  به شهرستان خاش، وقت و هزینه زیادی را از مردم تفتان می گیرد، در حالی که مسئولیت اساسی دستگاه قضایی ایجاد امنیت همه جانبه در بین مردم است و وجود دستگاه قضا در یک شهر موجب ایجاد امنیت روانی خواهد بود، این امر همچنین موجب امنیت اقتصادی می شود که به دنبال آن هر سرمایه گذار می تواند با فراق حال بهتری در شهرستان اقدام به سرمایه گذاری کند.

وی اظهار داشت: بالای 85 درصد جمعیت شهرستان تفتان روستایی و  در 3 بخش (گوهرکوه،نازیل، مرکزی) زندگی می نمایند و در هیچکدام از مراکز بخشها ادارات حتی به صورت نمایندگی مستقر نیست و مردم ناچارا به مرکز شهرستان(نوک آباد) و یا به شهرستان خاش جهت امورات اداری مراجعه می نمایند.

مشاور فرماندار با اشاره به ظرفیت های معدنی شهرستان در ادامه عنوان کرد: بزرگترین معدن طلا استان و چندین معدن دیگر در شهرستان تفتان در حال فعالیت می باشند اما متاسفانه اداره صنعت،معدن و تجارت این شهرستان با 1 نیرو به صورت نمایندگی در شهرستان مستقر گردیده است.

عظیمی در پایان گفت: نبود ساختمان و فضای اداری و بستر مناسب برای ادارات در این شهرستان موجب عدم استقرار این ادارات در شهرستان شده است که انتظار داریم با احداث ساختمان مجتمع اداری و استقرار ادارات مشکلات مردم تفتان حل شوند.

انتهای پیام/