فاتح حاج عمران درگذشت

صافی نیوز / امیر سرتیپ‌ دوم غضنفر آذرفر، فرمانده اسبق لشکر ۶۴ ارومیه و فاتح عملیات «کربلای ۷» در سن ۸۴ سالگی بر اثر کهولت سن در اصفهان به همرزمان شهیدش پیوست. 

به گزارش صافی، امیر سرتیپ‌ دوم غضنفر آذرفر یکی از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران است که سال 1318 در روستا مغانک واقع در جنوب شهرستان الیگودرز متولد شد.

وی پس از گذراندن چندین سال تحصیل در خوزستان، به‌واسطۀ تشویق‌های دبیر فیزیکش،مجلسی، و رئیس دبیرستان، کرباسچی، برای ادامه تحصیل راهی اصفهان شد و در دبیرستان ادب مشغول به تحصیل شد.

امیر آذرفر با شروع جنگ تحمیلی، فرماندهی تیپ 184 خرم‌آباد را پذیرفت و همراه با دیگر فرماندهان دلیر ارتش مانند امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی به جنگ با دشمن متجاوز پرداخت.

امیر غضنفر آذرفر؛ فاتح حاج عمران و از فرماندهان دلاور ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز درگذشت، فرماندهی که امام راحل اسفند سال ۶۶ از طریق تماس بی‌سیم شخصا به تیمسار پیام داده و از وی تقدیر می‌کنند.

امیر صیاد شیرازی در خاطرات کتاب ناگفته‌های جنگ در مورد آذرفر می‌گوید:«استاد بنده در رنجر بود خیلی شجاعت هم دارد، چرا که می‌جنگند خوب تحریک می‌کند و خودش نیز اهل عمل است؛ نیروها از او خیلی حساب می‌برند. بچه‌های سپاه پاسداران هم دوستش دارند با اینکه کمی لجباز هم است، ولی دوستش دارند به‌خاطر صداقت، راستی، درستی و شجاعتش».

امیر آذرفر پس از عملیات فتح‌المبین، مسئولیت‌های بسیار مهمی مانند فرماندهی تیپ 30 گرگان مستعد در خوزستان و لشکر 28 کردستان را به‌عهده گرفت و نقش بسیار مهمی در عملیات پیروزمند والفجر 4 ایفا کرد و سپس در تابستان 65 به فرمانده لشکر 64 ارومیه منصوب شد.

انتهای پیام/