قطر نیمی از راه قهرمانی جام ملت های آسیا را پشت سر گذاشت

تهران- ایرنا- تیم ملی فوتبال قطر نیمه نخست فینال قهرمانی فوتبال جام ملت های آسیا در سال ۲۰۱۹ میلادی را با برتری دو بر صفر مقابل ژاپن به سود خود پایان برد. به گزارش عصر جمعه ایرنا، در دیدار پایانی هفدهمین دوره جام ملت های آسیا قطر و ژاپن از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه […]

تهران- ایرنا- تیم ملی فوتبال قطر نیمه نخست فینال قهرمانی فوتبال جام ملت های آسیا در سال ۲۰۱۹ میلادی را با برتری دو بر صفر مقابل ژاپن به سود خود پایان برد.

به گزارش عصر جمعه ایرنا، در دیدار پایانی هفدهمین دوره جام ملت های آسیا قطر و ژاپن از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه امروز به مصاف یکدیگر رفته اند.
این دیدار در حالی آغاز شد که ژاپن تاکنون، چهار بار جام قهرمانی این رقابت را بالای سر برده اما قطر برای نخستین بار به فینال رسیده است.
سامورایی ها در نیمه نهایی با سه گل مقابل ایران به پیروزی رسیدند.
قطر نیز با حساب چهار بر صفر امارات را در هم کوبید.
دیدار قطر و ژاپن در ورزشگاه «زاید» شهر ابوظبی امارات و با قضاوت «روشن ایرماتوف» ازبکستانی آغاز شد.
ژاپنی ها بازی را تهاجمی و بهتر آغاز کردند اما در ادامه قطر با اتکا به خط هافبک پرتلاش و مهاجمان خطرناک، شرایط را برابر کرد.
در دقیقه ۱۲ پاس «اکرم عفیف» به «المعز علی» رسید و ستاره خط حمله قطر با ضربه آکروباتیک گل نخست بازی را برای قطر به ثمر رساند.
سه دقیقه پس از آن «المعز علی» در آستانه گل دوم قرار داشت اما کایپتان ژاپن با تکل بموقع، دروازه تیمش را نجات داد.
برتری تیم باانگیزه قطر ادامه داشت تا اینکه در دقیقه ۲۶ «عبدالعزیز حاتم» با یک شوت از پشت محوطه جریمه، گل دوم را به ثمر رساند.
در دقیقه ۳۵ یورش همه جانبه قطری ها، این تیم را در یک قدمی گل سوم قرار داد که ضربه «حسن الهیدوس» به دیرک دروازه حریف برخورد کرد.
در نهایت قطر نیمه نخست را با برتری دو بر صفر به اتمام رساند تا در آستانه تاریخ سازی قرار بگیرد.
«جیوانی اینفانتینو» رئیس فدراسیون جهانی فوتبال، «شیخ سلمان» رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا و «لوییس فیگو» ستاره بازنشسته تیم ملی پرتغال و رئال مادرید از تماشاگران ویژه این دیدارند.
*ترکیب ژاپن:
شوئیچی گوندا، تاکهیرو تومی‌یاسو، مایا یوشیدا، هیروکی ساکای، یوتو ناگاتومو، گاکو شیباساکی، سوکاسا شیوتانی،
ریتسو دوآن، گنکی هاراگوچی، یویا اوساکو و تاکومی مینامینو
*ترکیب قطر:
سعد الشیب، طارق سلمان، بسام هشام الراوی، پدرو کوریا، عبدالکریم حسن، بوعلام خوخی، عاصم عمر مادیبو، عبدالعزیز حاتم، حسن الهیدوس، اکرم عفیف و المعز علی
ورزشی*۳۷۸۳*۱۹۶۱*
انتهای پیام/