فرماندار مراغه:

محدودیت های کرونایی در روز طبیعت با فرهنگ سازی ممکن خواهد بود

صافی نیوز / فرماندار مراغه: رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و اجرای محدودیت های کرونایی در روز طبیعت با فرهنگ سازی و ممکن خواهد بود.

به گزارش صافی، سیدعلی موسوی حسینی فرماندار مراغه امروز (سه شنبه) در نشست ستاد مقابله با کرونای این شهرستان اظهار داشت: با توجه به احتمال تجمع های خانوادگی در طبیعت در روز ۱۳ فروردین و ایجاد زمینه برای شیوع بیشتر بیماری کرونا، بهره گیری از ظرفیت سمن ها و رسانه ها برای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در راستای رعایت فاصله گذاری اجتماعی بهترین راهکار پیشگیری است.

وی ادامه داد: با توجه به وجود جاذبه های طبیعی و مهمانپذیر بودن این شهرستان، رعایت موازین بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی توسط آحاد شهروندان و مسافران نوروزی بیش از پیش حیاتی و ضروری است.

فرماندار مراغه با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی در حال کاهش به زیر ۵۰ درصد است گفت: وضعیت بحرانی برخی از شهرستان های آذربایجان شرقی و شیوع نوع انگلیسی کرونا در کشور، در صورت عدم توجه به پروتکل های بهداشتی شاهد بروز پیک خطرناکی از این بیماری خواهیم بود.

وی افزود: تلاش های کادر درمانی، سمن ها و رسانه ها و نیز همکاری دستگاه ها و آحاد شهروندان در ماه های گذشته در این شهرستان موجب کاهش شیوع کرونا شده است لیکن عادی انگاری و عدم رعایت موازین بهداشتی می تواند خطرآفرین و زمینه ساز آغاز موج جدید این بیماری شود.

موسوی حسینی اضافه کرد: با توجه به در پیش بودن روز طبیعت، با همکاری نیروی انتظامی محورهای روستایی و گردشگری کنترل خواهد شد

شهرام مروتی، سرپرست شهرداری مراغه نیز در این نشست گفت: شهرداری و مجموعه مدیریت شهری و کارکنان آن آماده اجرای مصوبه های ستاد مقابله با کرونا هست.

وی افزود: مجموعه مدیریت شهری در روز طبیعت علاوه بر توزیع کیسه های ویژه جمع آوری زباله، بسته های اطلاع رسانی و فرهنگی توزیع خواهد کرد.

به گزارش صافی، در این آیین از تلاشگران عرصه پیشگیری از کرونای شهرستان تجلیل شد.

انتهای پیام/