مرکز آموزشی درمانی سینای مراغه پیشرو در انجام اعمال جراحی پیشرفته در منطقه

صافی نیوز / رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه با اشاره به ظرفیت این مرکز برای انجام اعمال جراحی در تخصص های مختلف گفت: خوشبختانه این امر باعث شده است نیاز مراجعه به مرکز استان برای اعمال جراحی کم تر شود.

به گزارش صافی، اصغر تنومند رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: روزانه به طور متوسط تعداد ۲۴ عمل جراحی در تخصص های مختلف در این مرکز انجام می شود که بخش عمده ای از آن ها قابل مقایسه با سطح اعمال جراحی در مراکز پیشرفته تر در مراکز استان ها است.

وی افزود: هر روز ما شاهد انجام انواع اعمال جراحی حساس در این مرکز هستیم. به عنوان نمونه در یکی از عمل هایی که بسیار حساس بود و از حیث تخصص نادر به حساب می آید برداشت یک تومور نسبتا بزرگ نخاعی بود که با موفقیت انجام شد. انجام چنین عملی نشان از آمادگی زیرساخت ها و همچنین حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص است که یک دستاورد بسیار با اهمیت به حساب می آید.

سعید میاندوآبچی سرپرست تیم جراحی مغز و اعصاب این مرکز در خصوص عمل جراحی تومور نخاع گفت: بیمار خانمی ۲۳ ساله بود که با شکایت درد کمر و پشت مراجعه کرد و پس از بررسی ها مشخص شد که یک تومور بسیار بزرگ نخاع را درگیر کرده است.

وی افزود: خوشبختانه طی یک عمل جراحی بسیار دقیق تومور خارج شد و بیمار بدون هیچ عارضه ی جانبی مرخص شد.

وی اضافه کرد: در یک مورد دیگر نیز یک تومور مغزی مننژیال توسط تیم جراحی مغز و اعصاب مرکز آموزشی درمانی مراغه برداشته شد.

صادق شعار، عضو تیم جراحی مغز و اعصاب این مرکز، در این خصوص گفت: بیمار خانم ۵۰ ساله بود که با علائم سردرد و احساس ضعف و گزگز در اندام های سمت راست مراجعه کرد. پس از انجام ام آرآی تومور مغزی مننژیال تشخیص داده شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه این تومور با موفقیت از بدن بیمار خارج شد و ایشان بعد از عمل جراحی با هوشیاری کامل و بدون مشکل حسی و حرکتی از بیمارستان مرخص گردید.

صادق شعار گفت: مرکز آموزشی درمانی سینا مراغه به عنوان مرکز ترومای شهرستان با ارائه ی خدمت ترومایی نیز بسیاری از نیازها را در این زمینه مرتفع می کند.

احسان جلوداری، متخصص جراحی عمومی، این مرکز با تاکید بر تلاش برای ارائه ی خدمات با کیفیت جراحی تروما به نجات بیمار ۳۰ ساله ای اشاره می کند که در اثر ترومای نافذ مجاور قلب ۴ لیتر خونریزی داشت.

وی افزود: ایشان ۴ لیتر خونریزی از قفسه سینه و پره ارست قلبی داشتند که پس از توراکوتومی، ترمیم شریان های ریه و جدار قفسه سینه و همچنین پارگی ریه انجام شد.

جلوداری افزود: برای این بیمار احیای حجیم با ۷ واحد خون، پلاکت و پلاسما انجام شد و خوشبختانه با تلاش های همکاران موفق به نجات دادن بیمار شدیم و ایشان پس از چند روز بستری از بیمارستان مرخص شدند.

انتهای خبر/