مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی:

مسافران نوروزی نکات ایمنی را در حاشیه رودخانه‌ها رعایت کنند

صافی - مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: مسافران نوروزی نکات ایمنی را در حاشیه رودخانه‌ها رعایت کنند چراکه احتمال افزایش سطح آب رودخانه‌ها وجود دارد.

محمدباقر هنربر ظهر امروز چهارشنبه در گفتگویی، با بیان اینکه اقدامات پیش‌گیرانه قبل از سال جدید و اوایل سال شروع شده و به تمامی دستگاه‌ها دستورالعمل‌های لازم ابلاغ شده است، گفت: مشکل خاصی تا به حال پیش نیامده و در بخش‌هایی از استان که برف و کولاک باریده بود اسکان اضطراری مسافران صورت گرفته است.

وی با اشاره به مسافرت‌های نوروزی و شرایط جوی کشور، از هموطنان خواست نکات ایمنی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: مردم در زمان وقوع سیل باید از جویبارهای به ظاهر آرام دوری کنند چراکه ممکن است ناگهان درگیر سیلاب شوند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی افزود: پیش بینی‌های هواشناسی در تعطیلات طولانی مدت نوروز ۹۸ نشان می‌دهد شرایط جوی و ناپایداری هوا به نسبت سالیان گذشته نامساعدتر است و می‌تواند مسافران نوروزی را در برخی از مواقع غافلگیر کند پس باید گردشگران نکات ایمنی سفر را رعایت کنند.

وی ادامه داد: مردم از نقاطی که آب از زانوها بالاتر رفته عبور نکنند و درختانی که در معرض سیل قرار دارند محل مناسبی برای پناه گرفتن نیست. همچنین مردم هنگام سیل از پل‌های چوبی سست روی رودخانه‌ها عبور نکنند و در جریان سیل نیز شنا نکنند.

هنربر سپس ادامه داد: مسافران در بستر و حریم رودخانه‌ها و مناطق با شیب زیاد توقف نکرده و چادر نزنند. به همراه داشتن تجهیزات ایمنی برای سفر در مسیرهای کوهستانی نیز ضروری است.

انتهای پیام/