«مشت آهنین»؛ همه‌ی حملات موشکی سپاه

صافی - حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب دو سال پیش در دیدار با فرماندهان قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا، به این مهم اشاره کردند که «دشمن باید بفهمد که اگر تهاجم کند، ضربه محکمی خواهد خورد و دفاع ما شامل پاسخگویی نیز خواهد بود».

در همین راستا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به حملات تروریستی و اقدامات خرابکارانه‌ی گروهک‌های معاند در سال‌های اخیر، با حملات موشکی خود پاسخی دندان‌شکن به دشمنان انقلاب داده است.

در حالی که راهبرد نظامی و امنیتی ایران همواره برمبنای صلح و ثبات بوده است، اما دشمنان کشور از هیچ‌گونه خرابکاری و ترور در خاک ایران دریغ نمی‌کنند. در دو سال اخیر، دشمنان کشور با انجام حملات تروریستی در تهران و اهواز و اقدامات خرابکارانه در مرزهای غربی، سعی در ضربه‌زدن به نظام و ایجاد وحشت در میان مردم داشته‌اند.

اما «مشت‌آهنین» نیروهای نظامی ایران و نابودی مواضع تروریست‌ها، همواره التیام‌بخش بازماندگان شهدای این حوادث بوده و توان بالای ایران در «پاسخگویی» به تروریست‌ها، موجب دلگرمی و آرامش خاطر شهروندان شده است.

«لیله‌القدر» اولین حمله‌ی موشکی پس از دفاع مقدس

پس از اقدام تروریستی در ساختمان اداری مجلس و مرقد امام (ره)، سپاه پاسداران تصمیم گرفت پاسخی درخور به این اقدام گروهک تکفیری داعش بدهد. اقدامی که طبق اعلام روابط‌عمومی سپاه، «در سلسله مراتب نظامی و تحت امر فرماندهی معظم کل قوا» با موفقیت به انجام رسید.

در این عملیات که با نام «لیلهالقدر» انجام شد، شش موشک بالستیک میان‌برد زمین به زمین «ذوالفقار» و «قیام» از استان‌های کرمانشاه و کردستان به «دیرالزور» سوریه، در فاصله‌ی ۶۵۰ کیلومتری شلیک شدند.

هدف موشک‌ها «مقر فرماندهی و مراکز تجمع و پشتیبانی و ساخت خودروهای انتحاری» بود و سپاه «مجازات عاملین جنایت تروریستی» ۱۷ خرداد ۹۶ را که منجر به شهادت ۱۸ شهروند بی‌گناه شد، هدف این عملیات اعلام کرد.

گفته شد که این عملیات موجب «هلاکت تعداد زیادی از تروریست‌های تکفیری و انهدام تجهیزات، سامانه‌ها و سلاح‌های» تروریست‌ها شد.

سپاه پس از این حمله به دشمنان هشدار داد «ریخته شدن هیچ خون پاکی را بدون پاسخ نمی‌گذارد».

حمله به مقر تروریست‌ها در کردستان عراق

پس از درگیری‌های مرزی متعدد میان مرزبانان ایران و گروهک‌های تروریستی مسلح در غرب کشور که آخرینِ آنها منجر به شهادت ۱۱ مرزبان غیور کشورمان شد، سپاه تصمیم گرفت پاسخ قاطعی به این گروهک‌های معاند بدهد.

در این عملیات که ۱۷ شهریور ۹۷ انجام شد «محل استقرار و جلسه‌ی سران یکی از گروه‌های تروریستی» در خاک عراق هدف قرار گرفت.

سپاه این حمله را در پاسخ به شرارت‌های «گروهک‌های تروریستی وابسته به استکبار جهانی از اقلیم کردستان»، در مناطق مرزی ایران انجام داد و به سران اقلیم کردستان نیز تذکر داد که انتظار دارد فعالیت‌های این گروهک‌ها را زیر نظر گرفته و کنترل کنند.

سپاه در اطلاعیه‌ای که به دنبال این حمله منتشر کرد نوشت این گروهک‌ها «با اعزام تیم‌های متعدد تروریستی، ایجاد ناامنی و اعمال خرابکارانه» امنیت مردم غرب کشور را سلب کرده بودند.

در این حمله سپاه از هفت فروند موشک کوتاه‌برد زمین به زمین استفاده کرد که منجر به هلاکت «ده‌ها تن از سران و عناصر مهم عملیاتی» این گروهک‌های معاند شد.

سپاه در اطلاعیه‌ای دوباره اعلام کرد «مصمم به صیانت از مرزها و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی» است و اجازه نخواهد داد «امنیت مثال‌زدنی کشور» توسط اقدامات خرابکارانه به خطر بیفتد.

«ضربت محرم»، انتقامِ جنایت تروریستی اهواز

بامداد امروز سپاه «مشت آهنین» خود را به مقر تروریست‌ها در سوریه کوبید. در این عملیات که با نام ضربت محرم و رمز یا حسین(ع) انجام شد یگان موشکی نیروی هوافضای سپاه برای انتقام خون شهدای حادثه‌ی تروریستی اهواز، شش فروند موشک بالستیک زمین به زمین خود را به شرق فرات در سوریه روانه کرد.

در این عملیات نیز از موشک‌های قیام و ذوالفقار استفاده شد که طبق اعلام این نهاد نظامی، این حمله منجر به «هلاکت شمار زیادی از تروریست‌های تکفیری» شده است و «زیرساخت‌های آمادی و انبار ذخیره‌ی مهمات» آنان را نیز منهدم کرده‌ است.

سپاه در اطلاعیه‌ای که به دنبال این حمله منتشر کرد نوشت، در پی جنایت تروریستی روز ۳۱ شهریور در اهواز که منجر به شهادت ۲۵ تن از هموطنانمان شد، در «لبیک به ندای مقام معظم رهبری» برای انتقام خون شهدا، محل استقرار تروریست‌های تکفیری «تحت حمایت آمریکا و قارون‌های منطقه» را هدف موشک‌ قرار داد.

سپاه اعلام کرد «جمع بندی و رهگیری شواهد و قرائنِ» حادثه‌ی تروریستی اهواز، نیروهای نظامی را به شرق فرات رساند و نقاط تعیین شده با «موشک‌های نقطه زن» سپاه هدف قرار گرفت.

این حمله از پایگاه موشکی نیروی هوافضای سپاه در استان کرمانشاه و از فاصله‌ی ۵۷۰ کیلومتریِ هدف انجام شد و در ادامه، هفت فروند پهباد رزمی نیز مقر تروریست‌ها را بمباران کردند.

سپاه بار دیگر پس از این حمله، به دشمنان ایران گوشزد کرد که «امنیت ملت ایران خط قرمز نیروهای مسلح است».