قالیباف:

مشکلات حق پخش تلویزیونی را حل می کنیم

صافی نیوز / محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه مراسم آیین افتتاحیه ساختمان جدید فدراسیون کشتی اظهار داشت: شکل حق پخش تلویزیونی که سال هاست بر جا مانده است را در صحن مجلس حل خواهیم کرد.

به گزارش صافی به نقل از فارس، محمد باقر قالیباف در مراسم افتتاح ساختمان جدید فدراسیون کشتی، گفت: برای من توفیقی است که در بین قهرمانان و پیشکسوتان کشتی و مسئولان ورزش حاضر شده ام. امروز روز کشتی است، روز تولد تختی است، یک انشان جوانمرد، غمخوار مردم و یک قهرمان واقعی که در تاریخ ماندگار شده است. امروز زندگی‌مادی و معنوی مان را مدیون شهدا و خانواده های معظم شهدا هستیم.

وی افزود: بدون شک ورزش یک پیوند عمیقی با مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارد. کشورهایی که ورزش رو به رشدی دارند یا در اوج هستند به همان نسبت در بعد اقتصادی هم رشد دارند یا در اوج هستند. کشور ما که جوان است و متاسفانه این پتانسیل حیاتی را از دست می دهیم و مسیر خوبی را طی نمی کنیم باید حداکثر استفاده را ببریم و فعالیت جدی در این بخش داشته باشیم. همه تلاش ما بر این است که ورزش را در بخش های مختلف چه در پرورشی ورزش و چه در حوزه همگانی و قهرمانی در جایگاه خود مورد توجه قرار دهیم. این کار در عین صرفه جویی های زیاد باعث کسب افتخار در میادین بین المللی خواهد شد.‌ در برنامه هفتم نیز دقیقا در همین راستا گام برمیداریم. دو دهه است که از اموزش و پرورشمان غفلت کرده ایم. بخاطر تعییرات پی در پی که در ۲۰ سال گذشته ۸ وزیر جابجا شده اند. بی جایگاه و ارزش معلم کم توجهی کرده ایم. به خود مدرسه که باید مورد توجه همه کشور قرار می گرفت کم توجهی کرده ایم. یکی از نکاتی که با وزیر آموزش و پرورش صحبت کردیم بحث اهمیت مهارت اموزی در اموزش و‌پرورش است. بدون شک پایه ورزش و سایر عرصه ها در مدارس است. از سرپرست اموزش و پرورش که امیدوارم در کمترین زمان ممکن به مجلس معرفی شود و مجلس نقز همراهی می کند هماهنگی تنگاتنگ بین آموزش و پرورش و ورزش کشور صورت بگیرد. ورزش قهرمانی را نیز باید به صورت جدی مورد حمایت قرار دهیم. در برنامه هفتم مخاطب ما خانواده هاست و بخش مربوط به فرهنگ سلامت و اقتاد و ورزش در خانواده ها در کلان سیاست ها و برش های هر سال می بینیم.

قالیباف خاطرنشان کرد: باید بخش خصوصی و مردمی را وارد بحث باشگاه های ورزشی کنیم. فدراسیون ها نباید پست باشند تا محدودیت در انتخاب افراد نباشد. در صحن کمیسیون تلفیق تصویب شد و قطعا در صحن مجلس نیز همکاران ما حمایت می کنند تا به تصویب برسد. پیش بینی ما این است که در برنامه هفتم گره پخش تلویزیونی و موصوعات مالی که سالیان سال است مانده حل و فصل خواهیم کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: کشتی که متعلق به این سرزمین و رشته ملی ماست افتخار افرینی های زیادی در ورزش کشور داشته است. حضور دکتر دبیر که از دوران جوانی در آغاز ورزش که در نیروی انتظامی بودم او در باشگاه پاس کارش را شروع کرد و بعدها در شورای شهر در خدمتش بودیم باید بگویم یک‌مدیر پخته و کاربلد در راس فدراسیون کشتی قرار گرفته است. وقتی حرف از کار جهادی می زنیم نمونه همین فدراسیون کشتی است که پول و بودجه خاصی به آن اضافه نشده اما با کار جهادی و وقت گذاشتن این اتفاقات بزرگ را رقم زده است. این افتخارات ناشی از یک کار شبانه روزی است. در سال های گذشته نشیب های کشتی را هم دیدیم. زمانی که تجهیزات و مدیریت صحیح داشته باشیم مطمئن باشید قهرمان های ما در رشته های آزاد و فرنگی تربیت می شوند. امروز جمعیت ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفری کشتی حتما باید ۳ یا ۴ برابر شود تا محکم تر گام برداریم. این امکاناتی که فراهم شده قطعا نشان می دهد قهرمانان ما در جهانی ۲۰۲۳ خواهند درخشید و آینده روشنی نیز پیش روی کشتی خواهد بود.

قالیباف در پایان گفت: امیدوارم ورزش کشور هر چه بیشتر در میادین بین المللی در رشته های مختلف برای افتخار آفرینی کنند.

انتهای پیام/