معاون جو بایدن کیست؟

صافی نیوز / کارشناسان سیاست داخلی آمریکا معتقدند «هریس» بیشتر از هر معاون دیگری در تاریخ آمریکا قدرت خواهد داشت؛ چراکه بایدن ۷۸ساله، پیرتر از آن است که از توان انجام کارهای مختلف برآید و در عمل تلاش می‌کند او را به‌عنوان شریک در قدرت در نظر بگیرد. در جریان رقابت‌های انتخاباتی ویدئویی دست به دست شد که در آن کامالا هریس را همه‌کاره دولت می‌خواند.

وقتی از یک شهروند لاتین‌تبار آمریکا سوال شد، چرا به ترامپ رای داده است، او گفت من خودم از کشوری آمده‌ام که کمونیست بوده و حاضر نیستم تا یک کمونیست دیگر در آمریکا روی کار بیاید. اما چرا این شهروند به چنین دیدگاهی رسیده است، باید کمی عقبه این داستان را بررسی کنیم. اینکه بایدن یک دموکرات میانه‌رو است، بر کسی پوشیده نیست. پس چرا برخی از مردم آمریکا از ترس سوسیالیسم به ترامپ رای دادند. پاسخ کامالا هریس است. در ویدئویی‌هایی که اصطلاحا زیاد دست به دست یا وایرال می‌شوند، کارزار انتخاباتی ترامپ ویدئویی ساخت که در آن کامالا هریس را همه‌کاره دولت خواند. او متهم به نزدیکی به پیشروها یا سوسیالیست‌های آمریکایی است. در این ویدئو، جو بایدن فردی تلقی شده است که اختیاری از خود ندارد و مردم آمریکا در واقع با رای دادن به جو بایدن، کامالا هریس را بر مسند نشانده‌اند. بایدن فردی کهنسال است که دیگر چابکی سال‌های گذشته خود را ندارد و افزون بر این برخی او را متهم می‌کنند که هوش و حواس خود را از دست داده است. با انتشار ویدئوهای گاف‌های بایدن این مساله بارها مطرح شده است که آیا بایدن به بیماری آلزایمر نزدیک شده است؟ 

حتی اگر بایدن فردی مریض‌احوال نباشد اما به نظر می‌رسد، کامالا هریس بیشتر از هر معاون دیگری در تاریخ آمریکا از قدرت برخوردار باشد. برای همین برخی او را پیروز واقعی انتخابات سال ۲۰۲۰ می‌خوانند. او فردی چندان شناخته‌شده در عالم سیاست در آمریکا نبود و به‌رغم حضورش در سنا اما شهرت چندانی در سطح ملی نداشت. حالا با ورود این دو به کاخ سفید، نام بانوی دورگه هندی-جاماییکایی بیش از پیش شنیده خواهد شد.

انتهای خبر/