با شعار «سفر، زیارت و سلامت»و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی قم؛

نشست تخصصی «گردشگری سلامت»در قم برگزار می شود

صافی نیوز / قم میزبان نشست تخصصی «گردشگری سلامت» در کشور می‌‎شود.

به گزارش صافی، مهدی مصری رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قم در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری نشست تخصصی هماهنگی برگزاری «گردشگری سلامت» گفت: موضوع گردشگری سلامت با محوریت توجه به تولیدات دارویی، تجهیزات پزشکی، فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی و همچنین فرآورده‌های سنتی طبیعی و مکمل نیازمند توجه ویژه و خاص دارد.

وی ادامه داد : گردشگری سلامت نقش مهمی در اقتصاد پزشکی در سطح جهان دارد که استان قم نیز نقش بسزایی در این حوزه می‌تواند داشته باشد. رییس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: مجتمع درمانی نور و نسیم خاتم با برخورداری از یک‌هزار و ۵۰۰ تخت به گردشگری سلامت اختصاصی یافته‌است.

وی با تأکید بر لزوم توجه جدی به دیپلماسی علمی در گردشگری سلامت تصریح کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی و حضور فعالین اقتصادی در این همایش که با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود؛ نشان از اهمیت و جایگاه برگزاری این همایش دارد.

محمد جهانگیری مشاور پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این نشست برگزاری این همایش را مقدمه توسعه گردشگری در شهرهای زیارتی دانست و گفت: این همایش با شعار «سفر، زیارت و سلامت» روزهای ششم و هفتم دی‌ماه جاری به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار می‌شود.

وی ارائه ابعاد مختلف خدمات بین‌المللی سلامت را مورد توجه قرار داد و گفت: در این همایش سعی بر این است که به موضوعاتی چون موانع توسعه گردشگری، ضمانت‌های اجرایی،بیمه،اقتصاد دانش‌بنیان ها،مشوق‌های صادراتی و دیپلماسی اقتصادی توجه شود.

یادآوری می گردد دراین مراسم که به مناسبت تبیین محورها و اهداف برگزاری نشست تخصصی «گردشگری سلامت» در شهرهای زیارتی قم، مشهد و شیراز در روز ششم دی ماه جاری انجام شد؛ دکتر محمد جهانگیری مشاور عالی و اجرایی رئیس دانشگاه با تبیین این اهداف و محورها بر استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری فعالین اقتصادی در حوزه‌های مختلف سلامت تأکید کردند.

این رویداد با شعار «سفر، زیارت و سلامت» روز ششم دی‌ماه جاری با حضور شخصیت‌های برجسته و مهم علمی دانشگاهی با همکاری جامعه المصطفی العالمیه، وزارت امور خارجه، اتاق بازرگانی، اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی و جمعی از فعالین اقتصادی در قالب نشست تخصصی «گردشگری سلامت» به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار

انتهای پیام/